Ogonkify, csps...

Rudolf Cejka cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Pátek Květen 7 12:12:24 CEST 1999

Chtel bych se zeptat vsech, kteri doporucuji nebo pripadne sami pouzivaji
pro cesky tisk z Netscape ogonkify nebo csps nebo jiny post-filtr.

Stale dokola se v teto konferenci docitam, jak je to ... (doplnte sami
neco ve smyslu dobre, pouzitelne, kvalitni, systemove) reseni.

Ja sam jsem ale s ogonkify pohorel v tu nejnevhodnejsi chvili, kdy jsem
si nevsiml, ze mi na nekterych radcich zmizelo posledni pismenko a mezery
mezi slovy obcas vypadaly podezrele, takze stale musim pro cesky tisk
HTML stranek pouzivat WinXX. Za vsechno muzou metriky pisem, kdy
Netscape pouziva metriky implicitnich PS fontu, ale ceska pismena
maji jinou sirku. Jak jsem pozdeji testoval, tak problem vznika
u ď, ě, š (originalni metriky jsou užší) a u ř, ť, ž (originalni metriky
jsou mnohem sirsi - zvlaste u ž).

Jak tento problem resite? Nebo to nikomu krome me nevadi? (Ani verit
se mi nechce, ze by se nekdo spokojil s polovicatym resenim.)

PS: Moc se omlouvam vsem, kteri o podobnem tematu ode mne ctou uz
ponekolikate. Jenze stale a stale dokola tu ctu o tom, jak jsou lide
s ogonkify spokojeni, a pritom kdyz ho zkousim pouzivat, tak vysledky
jsou dost pochybne. A odpoved na to, co s metrikami, mi stale nikdo nedal.

Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science