Velky provoz na routeru (fwd)

Radovan Garabik garabik na center.fmph.uniba.sk.spam
Sobota Květen 8 13:42:12 CEST 1999

Josef Belkovics <belkovic na oudec.osu.cz> wrote:
 :>
 :>     jeden z nasich firemnich routeru mi pri velkem zatizeni site
 :> (napr. kopirovani 1 GB dat) zpusobi, ze jedna z jeho sitovych karet
 :> (pokazde jina) se dostane do stavu, kdy ping pres ni ma vypada tak, ze
 :> 1. paket dojde za 0.2 ms, 2. za 4 sec, 3. za 3 sec, 4. zase treba za 0.5
 :> ms a tim se stane sit prakticky nepouzitelna. Pomuze pouze
 :> ifdown eth0 a ifup eth0. Nevite kde by mohl byt zakopany pes ?
 :>
 :> Soucasna konfigurace.
 :>
 :> 2 x Epic 100 tj. SMC 2543 TX (tusim)
 :> 1 x 3c509
 :> 1 x SDL Riscom N2 - dvouportova seriova synchronni karta
 :> 1 x Moxa 168C - 8 portova seriova asynchronni karta
 :>
 :> P200 MMX, 64 MB RAM, Redhat 5.1
 :>
 :> Delalo to i s kartami tulip (DEC 21040), 3c905b, Ovis link s RTL chipem.
 :>
 :> Mam tuseni ze to bude mit nejakou spojitost s tim seriovym hardwarem.
 :> Apropos nevite jaky ma vliv na chod napr. umisteni karet v PCI slotech ?
 :> Bus mastering apod.

 : Mam P5/66, 64 MB, 2x 3c905 (pci), 4x 3c509 (isa), FreeBSD 3.1. Na vsech
 : kartach smeruji ip a ipx. Karty 3c509 se dostavaji do stavu OACTIVE a
 : pomuze jedine 'ifconfig ep? down + ifconfig ep? up' - tedy presne totez co
 : pod linuxem. Karty 3c905 jsou bez problemu.

mam jeden pocitac s kartou SMC ultra (kernel 2.1.125 az 2.2.7 sa chova
zhruba rovnako). Ta karta je dost velky shit, ale v podstate funguje
spolahlivo, az na pripady ked sa podari floodovat siet (napriklad
ak sa prejavi IPX rebroadcasting bug na 3 dalsich linuxoch co tam su) tak
tato karta sa dostane do stavu ze ping trva zhruba 1000ms a rychlost prenosu
klesne na nejakych 5KB/s (niekedy ping zostava v ramci 0.7 ms, ale rychlost
poklesne)

Tu tiez pomoze iba (po odstraneni priciny floodovania siete)
ifconfig eth0 down + up

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph.uniba.sk           |