cestina/slovencina > tlaciaren ???

peak na argo.troja.mff.cuni.cz peak na argo.troja.mff.cuni.cz
Neděle Květen 9 00:23:10 CEST 1999

On Fri, 7 May 1999, Michal Krause wrote:

> OK, chapu. Ale jak se to resi treba v profi DTP? Prece nekde musi existovat
> poradne ceske fonty, ktere se pouzivaji pro kvalitni tisk (nebo spis osvit?).
> Prece se vsechny ceske casopisy, letaky, billboardy atd. neRIPuji nejakymi
> obezlickami typu ogonkify.

AFAIK, v "profi prostredi" se pouzivaji normalni Type1 fonty, ktere jsou
do vysledneho postskriptoveho souboru vlozeny (se jmeny, ktera nekoliduji
se standardnimi fonty), takze soubor zase neni zavisly na tom, jake
nestandardni fonty ma koncovy RIP nainstalovany. Takhle to treba dela TeX
se svymi metafontovymi fonty (az na to, ze je tam nastrka jako bitmapy).

> Nebo ze by ty fonty existovaly, ale nebyly zadara?

Presne tak.

> Ale ty Latin1 u GS prece zdarma jsou...

Samotneho by mne zajimalo, co URW vedlo k jejich GNUifikaci.

"NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi Echelon!"