Official vs. free RH6

Milan Sorm xsorm na informatics.muni.cz
Neděle Květen 9 20:03:18 CEST 1999

#
# Ja bych rek, ze oficialni verze je jen zpusob, jak vytahnout prachy z
# lidi, kteri tomu nerozumi a veri, ze znackove CD je neco lepsiho.
# Mozna tam bude par programku navic, ale sotva neco zasadniho. Je to
# podobna psychologie, jako s Windozy - ty taky lidi kupujou, protoze
# jsou dodavany velkou firmou, i kdyz jsou drahe, pomale a padave.
#

Ne-e. Ten duvod je ten, ze je pro ne mnozstvi softwaru, rada mist, kde muzou
ziskat pomoc a konzultace a mnoho SW firem, kteri jim SW pro Windoze
udelaji. Navic je casto dostanou uz predinstalovane. Toto vse dostanou za ty
penize co to stoji. Kdyby je nedali, meli by ty problemy, ktere mame mi
Linuxaci -- proc mi nejde cestina zrovna v XYZ ? Proc mi nejde karta ABC ?
Uz zase musim davat novejsi kernel, protoze jinak budu out-of-date. Hele, to
GNOME uz mi zase stuhnulo. Kde sezenu nejaky pekny Word --- aha budu ho
celou noc modemem stahovat z xxx.yyy.zzz, bude me to stat (zvlaste po akci
Internet proti Monopolu) dvakrat tolik co Word v obchode, budu mit problem s
tim, ze neprectu nici formaty, ale nebude to word. atp. atd.

Tak proto to stoji ty penize - abych si usetril tyto problemy. A pak - nic
neni dokonale, ze.

Neberte to jako BEGIN FLAME, ale jako vysvetleni, proc se za Win musi platit
takove penize. Nevysvetluje to ale, proc se musi platit za Official RedHat,
kde budu mit ty problemy vetsi jak s tim palenym, protoze tam nebude z
cestiny ani zbla. Takze je to jiny rozdil.

milan