Quota a padajici procesy

Martin Kejik kejik na anna.fnusa.cz
Středa Květen 12 13:46:12 CEST 1999

Zdravim Vas

Stala se mi zajimava vec. Na jednom serveru (RedHat 5.2, kernel 2.2.5) mi
zacaly chcipat procesy. Napr. pri pokusu zmenit heslo ,,passwd uzivatel'' se
me pekne dvakrat vyptal na nove heslo a pak zatuhl. Proces passwd ma pak
status D, je nekillnutelny. Totez mi delaji prikazy ,,sync'' ,,umount -a'' a
dokonce ,,du -s adresar''.
Po vyskytu prvniho mrtveho procesu asi za deset minut zacnou masivne chcipat
dalsi procesy - nektere skonci, jine taky zmeni status na D. Preziji jen
zakladni procesy - init, mingetty,kswapd. Na tento pocitac se pak uz nikdo
neprihlasi - ani telnetem ani z konzoly - vzdy to skonci po zadani hesla.

Stejneho masivniho pochcipani procesu docilim kdyz tomu prvnimu se statusem
D poslu ,,kill -9 -1 passwd''.

Skusil jsem kernel 2.2.7 a to stejne.  Po delsi dobe badani jsem zkompiloval
jadro bez podpory quot. Problem zmizel.
Po prebootovani na kernel s quotami je problem zpet.

Nevite nekdo cim to muze byt ?
Osobne mam podezreni na vadny radic disku.

Server je P120, 64 MB RAM, 2x 3GB IDE WDC disk.
V dobe kdy se problem vyskyt se neprovadely zadne vetsi zmeny v konfiguraci.

S pozdravem Martin

Martin Kejik
St. Anne's University Hospital Brno
Pekarska 53, Brno 602 00