WIN NT+DOS+Linux

Ucet konference linux na brno-city.cz
Čtvrtek Květen 13 09:04:10 CEST 1999

On Mon, 10 May 1999, Miroslav Lednicky wrote:

> Zdravim vsechny!
>
>     Mam na pocitaci DOS+Linux a rad bych tam na jednu volnou
> partition (chci ji udelat pomoci fips na disku s DOSem) na jednom z
> disku
> nainstalovat WIN NT 4.0. V nejakych HOWTO jsem se docetl, ze je nutno
> to udelat naopak. T.j. nejdrive NT a pak Linux, jinak jsou problemy.
> Delal nekdo uz neco podobneho?
> Jak postupovat a ceho se vyvarovat? Taky jak vybirat prislusny system.
> Optimalni by bylo, kdyby bylo mozno Linux zaradit do te nabidky NT.
> Momentalne tam mam LILO.

Ja nevim jak je to podle HOWTO. Ale kdyz jsem ty NT instaloval tak na
mem pocitaci byly uz 2 partisny - jedna DOSovska a jedna UNIXova.

Instalace:
V prvni rade (jelikoz jsem potreboval NT jen na
testovaci ucely) jsem se rozhodl, ze pro to nebudu davat specialni
partisnu, ale instaluju to rovnou do te DOSove (na ni i win 3.xx). Mile me
prekvapilo, ze Win NT s ohleduplnosti na MS nevidanou se pri instalaci
zepta jestli ma stavajici filesystem nahradit svym, nebo nechat FAT.
( Mimochodem mohl by mi nejaky odbornik na NT rici, jestli tim neprichazim
o nejake vlastnosti NT ?). Nechal jsem FAT a dalsi mile prekvapeni me
cekalo v okamziku, kdy jsem zjistil, ze podobne ohleduplne se NT zachovaly
i k LILU - misto toho, aby ho bez milosti odpalily jako to delaji win95 ho
nejak zachovaly. Nevim presne jak je to mozne - kdesi jsem cetl, ze NT OS
loader musi byt bezpodminecne instalovan v MBR a kamarad, ktery je v NT
zbehlejsi nez ja mi rekl, ze kdyz NT zjisti, ze je 1.segment disku obsazen
uz necim jinym, tak to ulozi do souboru a nejak to zkratka zazalohuje. Mne
se ale jevi jako bych bootoval z LILA ( je mozne, ze to LILO vola OS
loader jeste predtim, nez se nabidne samo, takze to vypada, ze v MBR je
LILO a ne OS loader ? Trochu prekombinovane co ? Ja totiz bootuju takto :
1) LILO: vyberu bud Linux (implicitni), nebo DOS
2) OS loader : bud Win NT 4.0, nebo DOS
No v tomto bode nemam moc jasno. )
Kazdopadne mi vsechny OS jedou uplne v pohode. Nevim ale, jak by se to
chovalo, kdyby na mem PC bezely i W95/98...
S pozdravem
							-- Milan Plsek --