viry - dotaz

Robert Vojta penguin na mendelu.cz
Čtvrtek Květen 13 12:44:39 CEST 1999

> Dobry den,
> mam takovy zacatecnicky dotaz, proto prosim o schovivavost:
> je mi znamo, ze na Linuxu nejsou viry. Zajimalo by mne proc (je to
> proto, ze
> nebyly napsany, nebo je to nejaka vlastnost OS ci filesystemu ktera
> neumozni
> jejich cinnost? Jak je to s makroviry? )
> O NTFS pro MS WIN NT se donedavna tvrdilo, ze je bezpecny z hlediska
> viru a
> nyni se objevil virus, ktery zde pracuje.

  rekl bych to takto. vir je v podstate nejakej programek ktery se risi
tim ze napada ostatni spustene programy a to lze v linuxu velice
spatne, jelikoz nemate vetsinou pravo na zapis
  v linuxu je nejvetsi uspech ziskat rootovskou konzoli a zde hrozi
nebezpeci, ktere muzete prirovnat k viru. proste na konzoli si muzete
delat co chcete.
  NT, bezpecny? neni to tak davno co tu byl dalsi exploit na NT a
ukazal jak je system stupidni. aby byl rychlejsi tak si cachuje dll
knihovny a cachovana knihovna se da nakazit a prepsat vlastnim kodem,
ziskat potom admin konzoli, pak vouala

  S Pozdravem
    Robert Vojta aka DeViL

MZLU Brno, tel. 45132938, ICQ 27487409