viry - dotaz

David Šauer davids na orfinet.cz
Čtvrtek Květen 13 20:41:56 CEST 1999

    David> Jste si nějak jistý! Neobsahuje třeba postscript příkaz pro zápis do
    David> souboru? Neexistují makrojazyky, třeba v Emacsu?

    David> Vlastně, tak se mi vybavuje, nebyl vůbec první virus určen pro UNIX?
    David> Ten člověk zkoumal, jak dlouho to trvá než se určitý kód
    David> dostane až do té fáze, než ho spustí root. Většinou to tak dlouho
    David> netrvalo.

    David> Netroufal bych si tvrdit, že Linux je výrazně bezpečnější než
    David> NT. Alespoň z hlediska architektury systému.

Hm, asi ne. Ale linux ma oproti NT jednu vyhodu - vetsina programu (alespon
tech systemovych) je dostupna ve forme zdrojoveho textu. Tim nechci rict,
ze by nebylo mozno distribuovat vir, ci spise trojskeho kone se zdrojovym
textem - viz. nedavny pripad tcp-wrappers, ale je mnohem vetsi sance na to
prijit.
  Pokud mate spustitelny soubor, asi neni velka sance na to prijit pred
tim, nez se projevi.

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na orfinet.cz (mime compatible)