Popis baliku RedHat

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Čtvrtek Květen 13 15:00:39 CEST 1999

Dne Čt, 13 květen 1999 Smid, Frantisek Ing. napsal(a):

>	instalaci mam doma, kde nemam sit ani internet

>	to je dalsi duvod proc tak konam, ale rad bych taky co k cemu slouzi

Vite, nejlepsi je opravdu nainstalovat vse, co se vam na ten disk vleze a pak
dat man program_o_kterem_nevim_co_dela.

Dost dobre je taky dat
rpm -qf cesta_k_souboru_ke_kteremu_chci_zjisti_cemu_patri
Nejlepe zacit v adresari /etc

Vite, ono pokus-omyl je velmi ucinny system.
Jinak se take da nainstalovat jen minimum, spsutit
mc -c
najet do adresare RedHat/RPMS
a jit jedno *.rpm po druhem, dat ENTER, prohlizet, co vsechno za soubory
obsahuje, precist si INFO, HEADER, soubory s /usr/man/ atd.
To, co pozadujete, je vec stavena spis pro komercni produkty, mezi ktere
sposuta Linuxovych aplikaci nepatri. Budme radi, ze mame manove stranky, HOWTO
atd. Ono treba nenainstalovat vsechno sitove Vam zpusobi sposutu problemu, jako
napriklad nefunkcni X-y (to jsem vzal to sitove hodne uplne, protoze podpora
TCP/IP je v jadre standardne zakompilovana a bez teto podpory nebude moci
komunikovat X-server s X-clientem a vubec nevadi, ze jsou oba na stejnem
pocitaci)

Kdyby byl nejaky problem, klidne se ptejte dal.

Oto Buchta

P.S.: Nevim, co mate za RedHat, ale nektere mc potrebuji opravu, aby mohly
zobrazovat soubory v *.rpm
v souboru
 /usr/lib/mc/extfs/rpm
je potreba upravit jeden z radku na
    rpm -qlvp $1 | sed -e 's/^\(..........\)[-t] /\1 1 /;s/     /   1 /'
v mem souboru je to presne sty radek.
Chyba je v parametrech sed-u. Proc to dela problemy viz. man sed

Oto Buchta