Bludy (Re: Popis baliku RedHat)

Petr Stanek snek na penguin.cz
Čtvrtek Květen 13 16:18:55 CEST 1999

Oto Buchta wrote:

> Vite, nejlepsi je opravdu nainstalovat vse, co se vam na ten disk vleze a pak
> dat man program_o_kterem_nevim_co_dela.
>
> Dost dobre je taky dat
> rpm -qf cesta_k_souboru_ke_kteremu_chci_zjisti_cemu_patri
> Nejlepe zacit v adresari /etc
>
> Vite, ono pokus-omyl je velmi ucinny system.
> Jinak se take da nainstalovat jen minimum, spsutit
> mc -c
> najet do adresare RedHat/RPMS
> a jit jedno *.rpm po druhem, dat ENTER, prohlizet, co vsechno za soubory
> obsahuje, precist si INFO, HEADER, soubory s /usr/man/ atd.

> [...]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Zde jede o zcela zavadejici a nespravny nazor !!!!

Vyzkouseljte si prosi Debian a nebo FreeBSD. Oba systemy jsou zcela
zdarma
a poskytuji takoveto veci o kterych tvrdite ze umi jen komercni
produkty.

Pokud se primo obratim na Linux, tak distribuce Debian pres program
dselect uzivateli zpristupni v prehledne forme vsech 2250 balicku
(Debian 2.1)
distribuce z Internetu, CD-ROM ci HDD. Pri pridavani a ubirani software
hlida automaticky zavislosti a konflikty. Uzivatel pak neni postizen
hlasenim
o chybejici knihovne, kterou nevi kde hledat. Uplne by stacilo kdyby RPM
vypsalo defaultne zavislosti balicku a ne primo knihovnu/soubor.

To byl take jednim z duvodu proc jsem RH opustil a presel na Debian.

Blizsi informace na
http://www.debian.cz/proj/czinst/releases/slink/i386/dselect-beginner.cs.html

Snek
Snek Petr Stanek          mailto:snek na penguin.cz     tel.: 069/6656 318
Server pro podporu UNIXu     Debian GNU Linux     http://www.penguin.cz