Amanda - zalohovaci software

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Pátek Květen 14 18:21:05 CEST 1999

> Pokud se neozve Petr Kubicek, ktery mi ji tu instaloval a pouziva sam,
> zkusim zatim poradit co vim. Sam s ni bojuji od konce brezna.

Ahoj, boj - ano, to je to prave slovo :-)

> Cheyene Arcserve apod. mel jsem tady demo CD na na hrani a vypadalo to moc
> pekne a blbuvzdorne - je i podpora apod. Ale nebylo to pro Linux - Ted uz
> mozna jsou.

Ano , jsou. Myslel jsem neco volne dostupneho. Jelikoz jsem velice narocny
pak Free software nejlepe :)

> Pochopil jsem pojistem boji, ze je lepe recompilovat - pak se i napr do
> manualu dopise primo ukazka volani pro vlastni konfiguraci - kterou si
> nadefinujes.

Vyzkousim rekompilaci. Nejaka ukazka konfigurace se mi vsak objevila i tak
v adresari /etc/amanda/(tohle si uz nepamatuji)/. Tedy presneji receno
soubory amanda.conf a disklist.
U amanda.conf jsem zmenil pasku na neco co pripominalo tu moji. Presne tu
samou jsem vsak nenasel. No a nastavil jsem take toto:

tapedev "/dev/nst0"
changerdev "/dev/nst0"

Zbytek jsem nemenil.
disklist jsem smazal a napsal tam neco takoveho:

localhost       /bin user-tar

coz je v amanda.conf definovano takto:

define dumptype user-tar {
    root-tar
    comment "user partitions dumped with tar"
    priority medium
}

> To cosi je hledani specialniho labelu, ktery se vytvari prikazem amlabel
> Ten chrani pred prepsanim spatne pasky. Navic si Amanda vede v souboru
> tapelist seznam jiz aktivnich pasek a nedovoli ani prepsat spravne
> olabelovanou pasku, pokud ji uz nevyprsela doba od posledniho fuldumpu pro
> byt jedinny filesystem. Ale ma to jeste rezervy - chce to mit hodne pasek

Na amlabel jsem jiz dosel, ale nejsem si jist postupem. Znamena to, ze
mam x pasek, kazdou projedu amlabel a tak ji oznacim. Zbytek
zaridi amdump, ktery se pousti z crontabu? Mam pocit, ze jsem neco
prehledl, ale nevim co (nebo ne?)

> To spise rika, ze nemuze na klientech precist kolik ma dat - chce delat
> vypocet potrebne kapacity - mas na klientech /etc/services a inetd.conf
> upravene ?

Mam, ten .deb balicek mi to upravil. Kontroloval jsem to uz z toho duvodu,
ze mi nebylo na prvni pohled zrejme kudy se ta amanda ma na pocitac
dostat :). Je tam neco jako:

amanda dgram udp wait backup /usr/sbin/tcpd /usr/lib/amanda/amandad
amandaidx stream tcp nowait     backup /usr/sbin/tcpd\
                  /usr/lib/amanda/amindexd
amidxtape stream tcp nowait     backup /usr/sbin/tcpd\
                  /usr/lib/amanda/amidxtaped

> Zda dump pojede se da zjistit volanim amcheck - osaha si pasku az najde
> alobelovanou a neuzitou , pingne na klienty - u taru si osetri zda jde
> spustit a zapsat do pomocneho souboru ala /etc/dumpdates - me ho cpe do
> /usr/lib/gnutar-lists nebo tak nejak.

Aha, tak tohle mi uniklo. amcheck jsem zkousel. Jenze jsem tomu tak uplne
neporozume. Maje v ruce 1 pasku, divil jsem se proc chce 2, 3, 4 atd.
Pres stromy jsem nevidel les a az ted si vsiml v amanda.conf radku:
tapecycle 8 tapes       # the number of tapes in rotation
:)

> No  snad to pro zacatek staci - kdyz tak napis soukrome - popr pokud by to
> zajimalo vice lidi at se mi ozvou.  kazdopadne zatim se zada ze mi amanda
> facha na Solarisu2.5 -server a asi 6 RH5.1 a Rh4.2 masinach klientech a
> zalohuje - mam autoloader HP1553 na 6 pasek. A uz jsem i po havarii disku
> byl schopen zrestaurovat asi 2GB :-)

Ja bych ji chtel pouzit na nekolikanasobne vic dat :). Ovsem zacinam mit
pocit ;-), ze by to chtelo neco jineho nez manualni vymenovani kazet
(napr.). Nemate nekdo nejaky tip na pasku s dobrym pomerem vykon/cena,
ktera by byla samozrejme "Designed for Linux" :-)
BTW: Neni podminkou, hlavne kdyz si s ni bude rozumet Linuxem, ale
pokud by byla SCSI asi neni duvod proc by nemel(?).

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

Seznam Ceskeho Internetu: http://www.seznam.cz/