Amanda - zalohovaci software

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Pátek Květen 14 17:18:24 CEST 1999

Pokud se neozve Petr Kubicek, ktery mi ji tu instaloval a pouziva sam,
zkusim zatim poradit co vim. Sam s ni bojuji od konce brezna.

On Fri, 14 May 1999, Petr Snajdr wrote:

> Preji pekny den,
>    hledam nekoho kdo ma zkusenosti s Amandou
> a byl by ochoten se o ne podelit. :-)
>
> Pasku bych vsak potreboval pouzit k zalohovani vice pocitacu a
> k tomu se zda byt vhodna prave Amanada (neznate i jine
> moznosti?). Urcite vice nez samotny tar :-)

Ale ano - pokud mas radove tisice az desetitisice USD zbytecnych jiste si
vyberes ;-)  napr Legato Networker s jukeboxovou nadstavbou,
Cheyene Arcserve apod. mel jsem tady demo CD na na hrani a vypadalo to moc
pekne a blbuvzdorne - je i podpora apod. Ale nebylo to pro Linux - Ted uz
mozna jsou.

No to byla poznamka pro naftove magnaty :->>

> Problem je, ze se s Amandou nemuzeme navzajem
> domluvit :). Nainstalovana je z .deb balicku (D2.1,
> Amanda 2.4.0),  takze to asi spatne nebude. Horsi je
> to s konfiguraci.

Pochopil jsem pojistem boji, ze je lepe recompilovat - pak se i napr do
manualu dopise primo ukazka volani pro vlastni konfiguraci - kterou si
nadefinujes.

> kdyz pustim amdump pak mi to "cosi" s paskou udela,
> vyhodi ji a pozaduje dalsi (jenze /bin se musi vejit

To cosi je hledani specialniho labelu, ktery se vytvari prikazem amlabel
Ten chrani pred prepsanim spatne pasky. Navic si Amanda vede v souboru
tapelist seznam jiz aktivnich pasek a nedovoli ani prepsat spravne
olabelovanou pasku, pokud ji uz nevyprsela doba od posledniho fuldumpu pro
byt jedinny filesystem. Ale ma to jeste rezervy - chce to mit hodne pasek
navic - hlavne pokud budes za chodu - tje napr v pulce dumpcyklu
pridelavat dalsi filesystemy ci dokonce dumpcycle menit

> i na jednu pasku). Postou mi pak dojde neco jako:
>
> [...]
>
> FAILURE AND STRANGE DUMP SUMMARY:
>   localhost  /bin RESULTS MISSING

To spise rika, ze nemuze na klientech precist kolik ma dat - chce delat
vypocet potrebne kapacity - mas na klientech /etc/services a inetd.conf
upravene ?

Zda dump pojede se da zjistit volanim amcheck - osaha si pasku az najde
alobelovanou a neuzitou , pingne na klienty - u taru si osetri zda jde
spustit a zapsat do pomocneho souboru ala /etc/dumpdates - me ho cpe do
/usr/lib/gnutar-lists nebo tak nejak.

No  snad to pro zacatek staci - kdyz tak napis soukrome - popr pokud by to
zajimalo vice lidi at se mi ozvou.  kazdopadne zatim se zada ze mi amanda
facha na Solarisu2.5 -server a asi 6 RH5.1 a Rh4.2 masinach klientech a
zalohuje - mam autoloader HP1553 na 6 pasek. A uz jsem i po havarii disku
byl schopen zrestaurovat asi 2GB :-)

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *