NT x UN*X(Re: viry - dotaz)

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Pondělí Květen 17 15:29:43 CEST 1999

On 14 May 1999, Alexandr Malusek wrote:

> Pri pouziti Cygwin nebylo nutne menit skripty, Makefile, ... akorat
> nastal problem s programy pro MS-DOS - nektere z nich generovaly jmena
> souboru s velkymi pismeny. WinNT (s NTFS) se chovaly jako case
> insensitive OS, ale program "make" jako case sensitive - takze se

Vtip je v tom, ze to NT maji v NTFS jmeno souboru ulozeno nekolikrat dle
toho kdo se toho dozaduje (DOS, win32, POSIX apps.). Zajimave je, ze uz
nekolikrat se pres toto podarilo obejit bezpecnostni zabrany ve FS pri
pristupu z IIS apod. genialni na prvni pohled :)
	Takze certifikace a ACL je vec jedna a (ted  nevim jak to
nazvat) vec druha :-)

> A i s rychlosti to bylo divne - kdyz mi bezel vypocet, interaktivni
> aplikace se _nesmirne_ zpomalily. Zobrazeni nove stranky v Emacsu
> trvalo temer nekolik sekund. Problem neni v rychlosti CPU, jak tvrdi
> obchodnici, ale v nastaveni priorit procesu.

nejsem si jist, ale rekl bych, ze defaultne ma dost vysokou prioritu
proces "na popredi" coz je pochopitelne u Workstation. Horsi je, ze
obdobnych chaotickych reseni je tam vice a hrubsiho zrna. Napr.
velice vtipne je sledovat jak WWW serveru se meni lokales podle toho
kdo je prave prihlasen na konzole apod :-)))

> Abych to shrnul: muj osobni nazor je, ze pokud tam clovek nepouziva
> pouze aplikace typu designed for Windows, tak je lepsi se mu vyhnout.
> Do navrhu tohoto systemu se dostaly vylozene spatne koncepce a ty tam
> z duvodu zpetne kompatibility zustanou naporad. Proto za podstatne
> lepsi variantu povazuji vytvoreni Windows-like interface pod Linuxem
> (jako jednu z variant), nez Linux-like interface pod WinNT.

Urcite ano i kdyz je otazka zda-li necim obdobnym netrpi i Linux
i kdyz ne trebas v tak viditelne forme :-)
--

S pozdravem
   Petr Snajdr

Seznam Ceskeho Internetu: http://www.seznam.cz/