NT x UN*X(Re: viry - dotaz)

Pátek Květen 14 17:39:58 CEST 1999

oto_b na jezek.buchtovi.cz (Oto Buchta) writes:

> Kdyby byly NT tak stabilni jako dejme tomu Linux s rock-stable
> jadry, kdyby umely konzolu a kdyby odpovidaly PLNE VSEM POSIXum, tak
> opravdu neni co resit. S rychlosti uz to neni tak hrozne, jeste je
> potreba zverejnit zdrojaky, vsechno GNU a tomu podobne baliky z
> Linuxu prelozit pod Cygnusem a mame system - treba pod nazvem GNUNT,
> ktery je opravdu staveny pro nasazeni jako internet server, Desktop
> masina atd.atd.atp.

Nejsem si jist, ze by to pomohlo. Postihlo me to nestesti, ze jsem
musel portovat nejaky system pro vyhodnocovani dat z Linuxu na WinNT
(Ridici struktura postavena na Makefile, k tomu spousta AWK skriptu,
vazba na programy jako napr. PGP, ...)

Pri pouziti Cygwin nebylo nutne menit skripty, Makefile, ... akorat
nastal problem s programy pro MS-DOS - nektere z nich generovaly jmena
souboru s velkymi pismeny. WinNT (s NTFS) se chovaly jako case
insensitive OS, ale program "make" jako case sensitive - takze se
musely nektere veci dost nehezky upravovat.

Ja osobne povazuji za nejvetsi problem WinNT jiz zminenou snahu o
kompatibilitu s MS-DOSem 1.0. Jadro mozna nemaji spatne, ale nad nim
jsou knihovny a aplikace, ktere nektere veci nesmirne komplikuji -
staci uvazit koncepci textovych a binarnich souboru (soubor konci
znakem ^Z, co je za nim, je ignorovano; \n je reprezentovan znaky CR
LF) - to ve WinNT pretrvava.

Puvodne jsem pro port chtel pouzit UWIN - ten se tohoto nesmyslneho
balastu zbavil tak, ze vsechny soubory byly "binarni". Jenze pak si
uzivatele stezovali, ze v jakemsi Editu vidi jen jednu radku s divnymi
znaky ...

Pokud si tam clovek pousti MS-Office, tak na tyto problemy nenarazi,
ale jakmile tam zacne programovat v Unixovem stylu, tak se casto
dostane do problemu.

A i s rychlosti to bylo divne - kdyz mi bezel vypocet, interaktivni
aplikace se _nesmirne_ zpomalily. Zobrazeni nove stranky v Emacsu
trvalo temer nekolik sekund. Problem neni v rychlosti CPU, jak tvrdi
obchodnici, ale v nastaveni priorit procesu.

Abych to shrnul: muj osobni nazor je, ze pokud tam clovek nepouziva
pouze aplikace typu designed for Windows, tak je lepsi se mu vyhnout.
Do navrhu tohoto systemu se dostaly vylozene spatne koncepce a ty tam
z duvodu zpetne kompatibility zustanou naporad. Proto za podstatne
lepsi variantu povazuji vytvoreni Windows-like interface pod Linuxem
(jako jednu z variant), nez Linux-like interface pod WinNT.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR