filozofia /dev

Radovan Garabik garabik na center.fmph.uniba.sk.spam
Pondělí Květen 17 15:23:48 CEST 1999

Tomas Potok <potok na redbull.dcs.fmph.uniba.sk> wrote:
 : Dobry den!

 : Napadla ma myslienka, preco je vlastne /dev realizovany fyzicky na disku?
 : Pripada mi zbytocne mat na filesysteme milion device suborov, ktore niekdy
 : nepotrebujem. Podla mna by logicke bolo, keby sa devices registrovali do
 : /dev podobne ako informacie do /proc. Ak by kernel nasiel disk,
 : zaregistroval by /dev/sd.. a podobne vsetky programy.

 : (Potom by pravda kakasniff nemal kam hadzat konfiguraky;)

 : Preco je to prave tak, ako to je?

z historickych dovodov, a pretoze je to jednoduchsie implementovat.
ale existuju patche (devfs):
http://www.atnf.csiro.au/~rgooch/linux/docs/devfs.txt
takze je celkom mozne ze v 2.3.X kde X je dostatocne velke cislo to uz bude
inac.

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph.uniba.sk           |