mirne offtopic - prenos dat na dalku

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Úterý Květen 18 08:15:31 CEST 1999

Ja mam zas ideu zapojit do site sebe :-)

To by bylo hezky, ale asi to neprojde. (schvalovaci rizeni apod.).

> Realne to je, ale po vlastnich zkusenostech doporucuji poridit misto
> CB a modemu nejake mikrovlny (Proxim Symphony, vyprodej 1Mbs WaveLan,
> nake 80kbs modemy). O ne moc nakladnejsi nez radio+modem, ale funkcni
> a o dost rychlejsi.
A o dost drazsi, ne ?

Co takhle optika ?

Konkretne ja bych mohl laborovat s primou viditenosti. Napadlo me, ze
by se dalo vyuzit optiky. Napr. vysilac + prijimac InfraRed. A tak
bych rad prodiskutoval :

1) Zkousel to uz nekdo ? Myslim tim, ze by se vzal nullmodem a
vysilaci signal by se pichnul na nejakou infraLED (nebo laser ?!?) ?

2) Co je potreba (z hlediska hw) na rozchozeni SLIP (PPP) ? V
materialech (LDP) je popis kabelu, ktery ale prenasi i ridici
signaly. Da se (aspon teoreticky) vystacit s jednoduchym null-modemem
(jen data, jinak nic) ? Jak to potom je s time-outy ? Co kdyz linka
chcipne ? Umi se spojeni navazat automaticky nebo se musi po vypafku
konfigurovat znovu ?

3) Jak si poradi SLIP (PPP) s chybnymi pakety ? Jestli by se to
realizovalo, predpokladam, ze se obcas nejaka chybicka vyskytne.
Byo by lepsi zmensit MTU na co nejmensi cislo (aby se v pripade chyby
prenasel mensi objem) nebo se da nejak navolit neco jako  samoopravny
kod ?

4) Jaky HW je potreba na co nejvyssi pruchodnost ? Pokud bych
teoreticky uvazoval o rychlosti 115 kBd, musel bych nasadit seriove
porty 16550 (A) a teoreticka prenosova rychlost by byla okolo 14
kB/s. Pokud by se pouzila komprimace (CSIP apod.), da se vystacit s
pomalym procesorerem (386/40) ?

Diky za vase nazory.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz