mirne offtopic - prenos dat na dalku

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Úterý Květen 18 07:56:00 CEST 1999

On Tue, 18 May 1999, Miroslav BENES wrote:

> Co takhle optika ?
>
> Konkretne ja bych mohl laborovat s primou viditenosti. Napadlo me, ze
> by se dalo vyuzit optiky. Napr. vysilac + prijimac InfraRed. A tak
> bych rad prodiskutoval :
>
> 1) Zkousel to uz nekdo ? Myslim tim, ze by se vzal nullmodem a
> vysilaci signal by se pichnul na nejakou infraLED (nebo laser ?!?) ?

Kdysi jsem zkousel pouzit laserovou diodu z ukazovatka :-) Fungovalo to
pri pokusu asi na 2km s tim ze vysilac byl cisty (jen dioda) na prijmu byl
dalekohled a fototranzistor. Obecny problem techle laserovych diod je,
ze jsou prilis pomale - takze realna prenosovka je tak 9600. Take pry
nevydrzi moc dlouho.

> 2) Co je potreba (z hlediska hw) na rozchozeni SLIP (PPP) ? V
> materialech (LDP) je popis kabelu, ktery ale prenasi i ridici
> signaly. Da se (aspon teoreticky) vystacit s jednoduchym null-modemem
> (jen data, jinak nic) ? Jak to potom je s time-outy ? Co kdyz linka

V tom bych nevidel problem - ridici draty se proste zapoji tak, ze ukazuji
PC ze protesek je ready. PC ktere prijima to proste musi stihnout
zpracovat - pak zalezi na vykonu PC, jeho portech a rychlosti spojeni.

> chcipne ? Umi se spojeni navazat automaticky nebo se musi po vypafku
> konfigurovat znovu ?

To snad neni problem , ne ? - bud skrz to packety chodi nebo ne, navazani
a udrzeni spojeni je vec tcp nebo udp aplikace.

> 3) Jak si poradi SLIP (PPP) s chybnymi pakety ? Jestli by se to
> realizovalo, predpokladam, ze se obcas nejaka chybicka vyskytne.
> Byo by lepsi zmensit MTU na co nejmensi cislo (aby se v pripade chyby
> prenasel mensi objem) nebo se da nejak navolit neco jako  samoopravny
> kod ?

IP a TCP ma svuj checksum.