mirne offtopic - prenos dat na dalku

Michal Dobes majkl na tesnet.cz
Úterý Květen 18 09:52:56 CEST 1999

Miroslav BENES wrote:
> To by bylo hezky, ale asi to neprojde. (schvalovaci rizeni apod.).

Nekde jsem slysel, ze na CB datovy provoz v nake omezene mire je
povolen,
2 kanaly? Minimalne to vetsinou ignoruji.

> A o dost drazsi, ne ?

V puvodne pozadovanem rozsahu: CB+modemy cca 30-40kKc pri 1200b/s
(a nefunkcni), male mikrovlny 50-60kKc, cca stovky kb/s?

> Co takhle optika ?

Pokud neni velka vzdalenost, tak na 200m se da vyrobit za par stokorun
IrDA 115200b/s bod-bod spojeni s celkem malou chybovosti a honit na tom
PPP linku v linuxiku (a asi v cemkoliv jinem).
Detaily viz http://www.hw.cz/ odkazy hned na titulni strance.
Laser je ucinejsi, ale bezne dostupne soucastky jsou pomale. Nakej
vhodnejsi laser s modulacnim vstupem uz stoji par tisicovek (takze nez
s nim bastlit jeden spoj s nejistym vysledkem, tak si koupit nakou malou
mikrovlnku 1.6Mb/s na par jednotek km se s tim dostanu. U laser spoje
je vhodne mit i vyjadreni hygienika a ocekavat problemy pri chveni
baraku.
Komercni provedeni je za dost brutalni peniz. Pravda, zvlada to 1.5km
pri 155Mb/s.

			Majkl (majkl na tesnet.cz)