filozofia /dev

Pavel PaJaSoft Janousek janousek na fonet.cz
Úterý Květen 18 09:36:06 CEST 1999

    Zdravim,

    Napad sice dobry, ale narazi IMHO na jeden principielni problem. Dle
vaseho navrhu by se melo zarizeni v /dev objevit v okamziku, kdy dane
zarizeni rozpozna kernel nebo modul pri startu. Bohuzel situace filozofie
tohoto je trochu jina - kazde zarizeni se v UNIXu trvari jako soubor (proto
take cely adresar /dev). Z toho ovsem nevypliva to, ze by zarizeni muselo
existovat. Staci, pokud bude jista obsluha v jadre a dovedu si predstavit,
ze bych s patricnym driverem na cisle zarizeni komunikoval i v pripade, ze
zarizeni fyzicky neni pripojeno, ale ja nastavim driver na nejake veci => s
driverem komunikuji, ackoli zarizeni neni pripojeno, pokud je to dokonce
nejake hot-swap zarizeni, pak az ho pripojim, tak muze okamzite bezet dle
nastavenych parametru... ve vasem pripade by to znamenalo nejprve pripojit
zarizeni, aby driver registroval toto zarizeni do /dev/ a teprve pak zacala
komunikace s okolim.

    Vim, ze tyto uvahy jsou v dnesni dobe vysadou spec. zarizeni, ale je
treba si uvedomit nastup napr. USB, ktere presne tyto vlastnosti (tedy ze za
chodu pridavam a odebiram zarizeni) dle mych informaci ma. Takze az bude
masivnejsi podpora, pak tyto vlastnosti i v OS budou zadane...

Pavel Janousek (PaJaSoft)                         FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K     Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz                Tel.: +420  5  4324 4749
SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz         Fax.: +420  5  4324 4751
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz