viry - dotaz

Pavel PaJaSoft Janousek janousek na fonet.cz
Pondělí Květen 17 16:40:38 CEST 1999

>Jelikoz se mi uz vraci adrenalin zpet na puvodni hodnotu, tak si
>odpustim sarkasmus a jen doporucim studium na nektere vysoke skole,
>oborem zamerenou na vypocetni techniku (nebo ridici techniku a mozna i
>dalsi - v tomto smyslu je zde vyvoj stejny).

    Ja take, proto jsem to take psal...

    1. To co jsem napsal skutecne prameni ze zkusenosti, ktere jsem za sva
leta kontaktu s IT ziskal. Zacalo to jiz pred temer 10 lety na gymnaziu, kde
nas 'ucili' na slovo vzati odbornici z vyzkumnych ustavu, kteri IVT ucili
externe (kdo v te dobe mel aprobaci na IVT, ze?) - z jejich pristupu a
jejich znalosti bylo jasne videt, kam je zaradit - bylo fakt sqele, ze umeli
strojak ladit na MINSkach pomoci roli papiru, ktere si rucne krokovali po
zemi na  chodbe vyzkumne haly, ale zapnout tehdy IQ151 jsme je museli ucit
my studenti... Nechci se nikoho dotknout, ale znam nekolik lidi, kteri na
svych mistech 'dozivaji', protoze jejich odborny rust se zastavil davno pred
revoluci a ted stale jeste, nejakym mne zahadnym zpusobem, tezi ze svych
znalosti, ktere nacerpali pri svych tehdejsich studiich v 60. letech a nebo
z praxe hned po studiich, o novych trendech, jiz uznanych technologii atd.
ani v soucasne dobe casto nemaji ani paru, maximalne o tom vzdalene slysely.
A nechcete mi doufam namluvit, ze co je americke je automaticky dobre... -
neverim tomu, ze v USA by situace byla radikalne jina, proc by jinak byl
takovy hlad po mladych (a schopnych) programatorech a misto Analytika bylo
jedno z tech velmi vynosnych pracovnich mist s platem pres 100.000$ rocne?
    2. Dalsi duvod byl ten, ze jsem slysel a cetl i v renomovanych zdrojich
informaci spoustu 'zajimaveho' o pozadi vzniku MS WindowsNT, takze tato
iformace, ze na vyvoji pracoval jeden z hlavnich vyvojaru VMS v tuto chvili
radim k te spouste.... nebo muzete tuto informaci podlozit fakty? (Kdo by
vam je dal, ze? A kdo by to prozradil...)
    3. Osobne mohu kazdemu doporucit prednasky Prof. Hoznika (Algoritmy a
datove struktury atd..) nebo Dr.
Peringera (C++ a objekty obecne). Bohuzel musim konstatovat, ze mnoho
software, ktery se v soucasne dobe prodava by neobstal u zminenych
vysokoskolskych pedagogu ani jako zapoctovy projekt. Presto se uspesne
prodava a lide jej kupuji (a tim podporuji jeho vyvoj). Proc?

    Takze asi tak k tomu adrenalinu....

Pavel Janousek (PaJaSoft)                         FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K     Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz                Tel.: +420  5  4324 4749
SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz         Fax.: +420  5  4324 4751
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz