Samba - prava pro tisk ve W95

matus kral kral na merck.sk
Úterý Květen 18 15:47:11 CEST 1999

> Kdyz nastavim v promenne path cestu ke spool directory
> uvedenem v souboru printcap, pri tisku nastane hlaseni, ze nemam
> prislusna prava. Muzete mi poradit, v cem delam chybu ?

    v prvom rade si treba uvedomit, ze subory samba z fronty nemaze (teda
by aspom nemala) priamo, ale robi to cez lprm (vid man). ten je clenom
celeho lpd balika, ktory ma pristup k /var/spool/tlaciaren ako owner. on
rozhoduje o tom, ci ma clovek volajuci lprm (del tlacitko na print jobe vo
fronte win95) prava zmazat, alebo nie.
    samotna tlac cez sambu prebieha tak, ze image, ktory sa ma vytlacit sa
prekopiruje do adresara, ktory je v smb.conf ako spool directory. potom sa
zavola lpr, ten si prekopiruje image do /var/spool/lp ... a odtial ho lpd
tlaci.
    dalej vidiet znamena dobre precitat status cez lpq.

    toto by mohlo pomoct pri analyzovani problemu. ja kazdopadne to mam
tak isto, len zvlast tlaciaren nedefinujem v smb.conf. sekcia [printers]
sa stara o spristupnenie vsetkych tlaciarni v /etc/printcap.

    btw: ja by som problem videl v tom create mode = 0700.
    btw2: uzivatelia, ktori tlacia, su na linuxe zadefinovany? problem
moze byt aj tu, ze vsetko sa tlaci cez guest account. v tom pripade to
bude problem, resp. kazdy bude mazat kazdemu.
    btw3: este by som doporucoval pozriet v /usr/doc/samba-xxx/smb.conf a
parametre lpq comman, print command, lpr command, atd.