viry - dotaz

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Úterý Květen 18 13:56:06 CEST 1999

On Mon, 17 May 1999, Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> ukazoval skutecne mnoho zajimaveho z vnitrnosti te bezpecne architektury
> WinNT, na kterou MS dostal i certifikat bezpecnosti tridy C) umoznil

To je dost zjednodusene receno. Zkus si koupit C2 Windows NT a provozovat
je tak, aby to slo oznacit za C2. Presna konfigurace sw i hw podminkou.
Zadne dalsi service packy, 2 konkretni typy Compaqu a jeden AXP.
Kdyz zmenis mys mas po certifikaci.

> aplikaci, kterou spustil uzivatel s uzivatelskymi pravy, aby ziskala
> maximalni prava v systemu. Nereknu presne postup, protoze ho vazne nevim,
> ale jednalo se o vyuziti nekterych oficialne nedokumentovanych volani jadra,

BTW: Jaka volani jadra jeste MS oficialne nedokumentoval :-))))

>     Ja mel za to, ze navrh NT ma byt stabilni mikrojadro s definovanou
> bezpecnosti a ze kolem nej se nejprve navesuji sluzby jadra, systemove
> funkce a teprve pak uzivatelske aplikace... nekdo se ohanel tim, ze by mi

Ne, je tam minimalne jeste jedna vrstva a to subsystemy jako win32, os/2,
POSIX ... problem je, ze to "mikrojadro" porad narusta.
Nejlip se podivat na treba Hurd a pak NT.

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

Seznam Ceskeho Internetu: http://www.seznam.cz/