viry - dotaz

Rudolf Cejka cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Středa Květen 19 08:22:16 CEST 1999

Pavel PaJaSoft Janousek <janousek na fonet.cz> wrote:

>     Ja mel za to, ze navrh NT ma byt stabilni mikrojadro s definovanou
> bezpecnosti a ze kolem nej se nejprve navesuji sluzby jadra, systemove
> funkce a teprve pak uzivatelske aplikace... nekdo se ohanel tim, ze by mi
> doporucil studium na VS... o tom, co by melo byt OS a jake by mely byt jeho
> sluzby jsem si dostatecne nastudoval v dvousemestralnim kurzu Operacni
> systemy Doc. Staudka a Ing. Lampy.

Pavle,
  uz PROSIM dost, at se nemusim tolik stydet. Pri studiu na VS jsi mel
pochopit, ze kazdy system ma sve vyhody a nevyhody. Zadny ale neni mozne
zatracovat, protoze v danem okamziku na danem miste je proste jeden
system vyhodnejsi nez druhy.

A ptas se, proc se WinXX tolik kupuji? Protoze pro jistou oblast vyuziti
prekvapive nic lepsiho neni.

A touzis v NT najit nejake technologicke novinky? Co je technologicka
novinka ted a po peti letech? Viz mikrojadro - drive prevratna novinka
a vsichni ho chteli mit. A najednou se zjistilo, ze co na papire vypada
pekne, v praxi nemusi byt zrovna nejruzovejsi.

PS: Docela by me zajimal skutecny vyvoj funkce sendfile(). Mel jsem
dojem, ze to bylo WinNT -> Linux -> FreeBSD (s upravenym rozhranim na
prani Apache tymu) -> ???.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science