Gnome a jeho Panel

Tomas Kouba kouba na fzu.cz
Úterý Květen 18 19:06:06 CEST 1999

On Tuesday, May 18, 1999 6:39 PM, Milan Sorm
[SMTP:xsorm na informatics.muni.cz] wrote:
> [...]
> # Teda neberte to, jako že chci GNOME pomlouvat. Systém je to
pěkný,
> leč
> # nedotažený a nainstaluje-li si jej začátečník (pro kterého je
> # zamýšlen), může IMHO Linuxu udělat i pěknou ostudu. :(
>
> no a to jsem prave (jakozto zacatecnik s linuxem) udelal a prave
tak
> jsem
> dopadl a proto ted kudy chodim, tudy pomlouvam. co mam tedy
> nainstalovat
> (jakozto zacatecnik), abych se tu citil jako ve WindowsNT - tj.

Zkus KDE (http://www.kde.org) verze je 1.1 a na RH 6.0 mi nepada.
Cely problem je s tou 0 na konci. Ostatne jako vzdycky a vsude.

> stabilne a v
> sikovnem prostredi ? Fvwm95 mi nevyhovovalo, nejvic se tomu blizilo
> ciste
> fvwm, protoze nemelo alespon nic navic. Ale to GNOME se mi zacinalo
> libit,
> jen je trosku nestabilnejsi. Neexistuje neco jako GNOME NT ? Win95
> jsou taky
> nestabilni, NT uz ne. tudiz si rikam, ze by mohlo byt i stabilnejsi
> GNOME...

To si docela koledujes o flame war. Je dost podstatny rozdil v tom co
je Windows (95 je navic uplne jiny nez NT) a Linux. Windows spadnou
cely (kernel) a pomuze jen restart. Naproti tomu GNOME je jen
program. Nic vic. Kdyz to zjednodusim (ale hodne), tak mas v Linuxu
(obecne Unixu):
1. jadro ktere se stara o pamet, disk, bezici programy, ...
2. program (xserver), ktery umi grafiku a je ochoten na povel jineho
nakreslit caru, pismenko, predava pozici mysi, ...
3. program (window manager, wm - napr. fvwm95, WindowMaker a
Englijaksetosakrapise v GNOME, kwm v KDE), ktery dela ramecky okenek
(to nedela xserver), umoznuje okna presouvat, zvetsovat, zmensovat,
4. program (panel), ktery dela menu, treba dolni listu, ...
5. cokoliv dalsiho

Ve windows jsou 1, 2 a 3 spojeny dohromady (pri padu jednoho jde do
kytek vse) a 4 (explorer, ktery dela panel) je taktez docela tesne
vedle (nahradit nelze)

Tomas

--
                   Ing. Tomas Kouba
Institute of Physics, AS CR    ph.: +420-2-24311137