Gnome a jeho Panel

Petr Tesarik tesarik na petr.lupa.cz
Úterý Květen 18 20:31:45 CEST 1999

Dne Tue, May 18, 1999 at 07:06:06PM +0200, Tomas Kouba napsal:
> [...]
> je Windows (95 je navic uplne jiny nez NT) a Linux. Windows spadnou
> cely (kernel) a pomuze jen restart. Naproti tomu GNOME je jen
> program. Nic vic. Kdyz to zjednodusim (ale hodne), tak mas v Linuxu
> (obecne Unixu):
> 1. jadro ktere se stara o pamet, disk, bezici programy, ...
> 2. program (xserver), ktery umi grafiku a je ochoten na povel jineho
> nakreslit caru, pismenko, predava pozici mysi, ...
> 3. program (window manager, wm - napr. fvwm95, WindowMaker a
> Englijaksetosakrapise v GNOME, kwm v KDE), ktery dela ramecky okenek
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Enlightenment - znamená to osvícení a snad to má vyjadřovat stav mysli
autora, když ho to napadlo naprogramovat... ;)

> (to nedela xserver), umoznuje okna presouvat, zvetsovat, zmensovat,
> 4. program (panel), ktery dela menu, treba dolni listu, ...
> 5. cokoliv dalsiho
>
> Ve windows jsou 1, 2 a 3 spojeny dohromady (pri padu jednoho jde do
> kytek vse) a 4 (explorer, ktery dela panel) je taktez docela tesne
> vedle (nahradit nelze)

Aaaaano. To je přesně ono. Když mi spadne GNOME, a někdy i XFree,
prostě jenom znova naběhne xdm, já se přihlásím a pracuju dál. Emacs
(nebo jiný editor) navíc jenom dostal "banální" SIGTERM a uložil
zálohy všech souborů, takže nepřijdu ani o písmenko práce, atd. Ty
programy jsou zkrátka dost nezávislé, z hlediska kernelu je to pořád
jenom "nějaký proces"... Koncepční chybou Windows je, že se snaží
všechno nacpat do jednoho nezvládnutelného molocha. Pochopitelně tím
získají trochu výkonu, který se jinak ztratí v IPC, ale IMHO ta
nestabilita je nepřijatelný tradeoff.

bye,
--
Petr Tesarik