Aplikace versus kernel (was: Re: Gnome a jeho Panel) [long]

Petr Tesarik tesarik na petr.lupa.cz
Úterý Květen 18 22:23:01 CEST 1999

Dne Tue, May 18, 1999 at 10:03:16PM +0200, Milan Sorm napsal:
> Tue, May 18, 1999 ve 08:31:45PM +0200 Petr Tesarik napsal:
> # Aaaaano. To je přesně ono. Když mi spadne GNOME, a někdy i XFree,
> # prostě jenom znova naběhne xdm, já se přihlásím a pracuju dál. Emacs
>
> Vidim, ze jste jeste nepochopili, co je to "spadne GNOME". No proste to
> zatuhne a nemuzu nicim hejbat. A doma, kde mi sit funguje podobne jak
> kukackove hodiny (a vetsina ani doma sit nema) se nemam na ten stroj jak
> prihlasit a shodit xdm (gdm). Tj. jsem na tom stejne jak s Win.

To v tom pripade ani tak neni zatuhnuti GNOME jako spis zatuhnuti
Xserveru, IMHO. Jinak by totiz vzdy mela zabrat osvedcena kombinace
Ctrl+Alt+Backspace - a nebo prepnuti na jinou konzoli. BTW timhle
zpusobem mi GNOME netuhne... (coz samozrejme neni argument)

> [...]
> # jenom "nějaký proces"... Koncepční chybou Windows je, že se snaží
>
> Ale nejaky proces - kdyz to padne tak to padne (jak chcete odstrelit WM kdyz
> vam nic nejede a nedostanete se na konzolu ? zasekne to proste klavesnici).
>
> podobne kdyz v singlu spustim neco, co mi zrusi konzolu, zase nezbyde nez
> reboot. Ostatne myslim, ze kdyz se na NT (zasekle) prihlasite pres Hydru
> zvenku, zase mate sanci sestrelit Explorer (coz je ta plocha) a znovu se
> prihlasit - uz se mi to dokonce parkrat podarilo (ne sice pres Hydru, ale
> pres vlastni Service) - ale to je o necem jinem.

Souhlas. S tim by se melo neco udelat. Odchytavat nejakou danou
kombinaci klaves na urovni kernelu bez moznosti zablokovani?

> # všechno nacpat do jednoho nezvládnutelného molocha. Pochopitelně tím
> # získají trochu výkonu, který se jinak ztratí v IPC, ale IMHO ta
> # nestabilita je nepřijatelný tradeoff.
>
> Studoval jste architekturu WinNT ? Vy tomu rikate moloch ? Tak se na to

Priznam se, pojmem Windows tu castuji jenom Win95, pro nez jsem jistou
dobu programoval. A to ne jen tak nejake okenko s tlacitky "OK",
"Cancel", ale debugger, ktery (za jistych okolnosti) umoznoval
trasovat i volani jadra Win95. Takze bych rekl, ze o tom neco vim. Je
to humus. NTcka mozna stoji za to, ale to uz jsem mezitim presel na
Linux. :-O

bye,
--
Petr Tesarik