Aplikace versus kernel (was: Re: Gnome a jeho Panel) [long]

Martin Macok macok na kocour.ms.mff.cuni.cz
Úterý Květen 18 22:30:59 CEST 1999

On Tue, 18 May 1999, Petr Tesarik wrote:

> To v tom pripade ani tak neni zatuhnuti GNOME jako spis zatuhnuti
> Xserveru, IMHO. Jinak by totiz vzdy mela zabrat osvedcena kombinace
> Ctrl+Alt+Backspace - a nebo prepnuti na jinou konzoli. BTW timhle
> zpusobem mi GNOME netuhne... (coz samozrejme neni argument)

> Souhlas. S tim by se melo neco udelat. Odchytavat nejakou danou
> kombinaci klaves na urovni kernelu bez moznosti zablokovani?

No od toho jsou v kernelech 2.2.x moznosti (implicitne) MagicSySRq keys,
to jsou zkratky, ne ktere kernel zareaguje i kdyz si aplikace schroustala
klavesnici a neda ji a neda ... Prectete si
/usr/src/linux/Documentation/sysrq.txt

Mimo jiny bych chtel jeste zareagovat na tu zminenou cestinu v MSbimbous
... ja to pokladam spise za smutne, ze se MS prosazuji svoje nestandardni
kodovani cp125X ... a to pocesteni je delane dost hodne natvrdo, mnoho
hlasek je prelozenych dost nestastne a neda se z toho vycist, na co si
system nebo aplikace stezuje :( ... navic system se da spolehlive odrovnat
instalaci anglickych servicepacku do ceskych NT, coz je taky humus ...

 |                  Martin Macok                     |
 | email:  martin.macok na st.mff.cuni.cz               |
 | WWW:    http://www.ms.mff.cuni.cz/~mmac7339/      |