OffTopic: zase jeden clanek ...

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Středa Květen 19 14:21:18 CEST 1999

On Wed, 19 May 1999, Juraj Rehak wrote:

> Please, ked sem posielate info o nejakom clanku, aspon jednou vetou o
> com... hlavne ked to nie je jasne z URL ;]

Cely clanek je o tom jak Ken Thompson z Bell Labs se diva na Linux
a hodnoti ho rekneme ne zrovna nejlepe. Tohohle cloveka bych v celku
povazoval za dostatecnou autoritu na to, abych jeho nazory povazoval za
vyplody nejakeho silence. Myslim, ze to nema smysl komentovat.

viz. take: http://computer.org/computer/thompson.htm

Zajimave je sledovat reakce na tento clanek. :-)
Kazdy clovek dela chyby. To se neda nic delat. Zajimave je
vsak videt jak o necem diskutuji/pisi/.. lide, kteri to
nikdy nemeli v ruce a nebo se koukali nekomu "pres rameno".

Sveho casu tu nekdo zminoval, ze s nekym svadel boj na tema
proc Computer Press prechazel na platformu NT. Prvni rekace je od cloveka,
ktery jim to na tech NT bezi a je fakt super. Modelovy priklad
cloveka, ktery o Linuxu vi jen to, ze je spatny :-)

Zpusoby jakymi to prezentuje a jeho vytvory a arogance  s jakou vystupuje
mluvi samy za sebe. Kouknete se treba Netscapem nebo Lynxem na
http://www.asp.cz. To mluvi samo za sebe.

K tomu samotnemu prechodu CP na NT jsem chtel napsat komentar, ale
nejak mi nevysel cas a tak to udelm ted. Muj subjektivni pocit
po komunikaci s nekterymi lidmi z CP je ten, ze v principu
sami nevi proc tomu tak je nebo se nejedna o technicky duvod.

Logika prechodu, ktera mi byla vysvetlena byla nasledujici:

V Linuxu se musi programovat vse v Perlu. To je moc slozite,
nemuzeme na to najit lidi a ty ktere najdeme  dovseho
moc mluvi a vse by chteli delat jako by slo o vedeckou praci.
Naproti pod Windows NT existuje ASP a lidi, kteri to umi je
mnoho (a nechteji mnoho penez).

To asi neni treba komentovat. Je evidentni, ze se srovnavaji jabka s
hruskama. nejhorsi na tom bylo, ze jsem mel pocit, ze
jim neumim vysvetlit jak absurdni jejich uvaha je.

Takze maji NT, aplikace jim pise clovek, ktery se sve zrejme podstaty
nenavidi cokoliv co neni MS/NT/IIS/ASP/IE a vsichni jsou stastni.
Sice na Vltava.cpress.cz se  mi s Netscape Navigatorem ani pod NT 4.0
nepodarilo nic objednat ani po 3 urgencich s odstupem nekolika mesicu a
ujisteni, ze to neni zamer (aktualni stav neznam jelikoz
upiram jiz nadale oci na jina URL), kodovani je v CP1250
bez nejake pripadne moznosti se prepnout na neco jineho, sveho casu jsem
mel i pocit, ze parametry WWW serveru jsou uplne volne spojovany s SQL
prikazy v ASP :)))) a jine zavratne moznosti :-) (ted je to uz
zda se udelano trochu jinak).

Ale co jsem chtel rici. Drive jsem mel pocit, ze fanatismus je
na strane priznivci Linuxu daleko castejsi. Zajimave je, ze
ted mam pocit, ze se ten pomer meni :-). On Linux jiste neni idelani
OS, na tvrzeni Thompsan bude nemalo pravdy, ale neni vse bile a  vse
cerne. Tesi me, ze lidi v Linuxove komunite, kteri to chapou je stale vice
a bavi ( i trochu desi) ze v te NT komunite se stale objevuje
vice lidi, kteri by se meli venovat jen tem NT a nebo
prodavat rohliky, roznaset postu apod. :-) ( a nebo si jednou ten Linux
 taky nainstalovat  a zkusit ho pochopit).

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

Seznam Ceskeho Internetu: http://www.seznam.cz/