filozofia /dev

Martin Mares mj na ucw.cz
Středa Květen 19 14:56:43 CEST 1999

Zdravim,

>     A proc by nemohl... vzdyt driver stejne parametry uchovava v sobe, pote
> co detekuje, ze zarizeni je pripojeno, muze ho na tyto parametry
> inicializovat...

   Ja se neptal, zda by mohl ci nemohl, nybrz zda takovy driver znate :-))
Samozrejme, ze by neco takoveho delat mohl, nicmene je zde otazka, zda
to je dobre (viz nize).

>     A co mi brani, abych si nepridelal vice souboru do /dev v okamziku, kdy
> budu pouzivat vice zarizeni... - teto vytce nerozumim, jak byste chtel k
> temto zarizenim pristupovat nyni????

   Dnesni jadra pristup k hot-pluggable zarizenim vubec neresi.

   Tradicni Unixovy pristup typu `soubory v /dev ukazujici na device number'
ma nekolik zasadnich problemu:

	o  Omezuje pocet pripojenych zarizeni jednoho typu tim, kolik
	   cisel zarizeni je pro dany typ reservovano. Diky tomu napriklad
	   nas fakultni SunSITE, ke kteremu bylo sveho casu pripojeno
	   nekolik desitek disku, musi bezet na prepatchovanem kernelu.

	o  Nedava zadnou moznost, jak smysluplne parovat fyzicka zarizeni
	   s jejich cisly. Aneb `ktery disk je vlastne /dev/sda?'

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"Man is the highest animal. Man does the classifying."