Partition a kernel panic

Mike microm na email.cz
Středa Květen 19 21:03:27 CEST 1999

Pomóc. Už poněkolikáté se mi stala tahle věc:
Partition check:
hdb: read_intr:error=0x10 {SectorIdNotFound}, LBAsect=0, sector=0
hdb: read_intr:status=0x54 {DriveReady SeekComplete DataRequestError}
end_request: I/O error, dev 03:40 (hdb), sector 0
    unable to read partition table
autodetecting RAID arrays
autorun ...
... autorun DONE
attempt to acces beyond end of device
03:41: rw=0, want=2, limit=0
EXT2-fs: unable to read superblock
attempt to acces beyond end of device
03:41: rw=0, want=33, limit=0
isofs_read_super: bread failed, dev=03:41, iso_blknum=16, block=32
Kernel panic:VFS:unable to mount root fs on 03:41

....... a konec. Dosavaď jsem to "řešil" reinstalací :-), ale už mě to přestává bavit.
Znamená to, že mi nevratně odešla partition a musím přeinstalovat systém? Nejsem zatím žádný machr, takže vůbec nevím, co dělat. Jednou se mi to stalo při startu po zavedení nových systémových knihoven pro Soff v rh6 což sem neměl dělat, po nové instalaci vypadl proud a zase. Posledně jsem naštvaně restartoval windoze a stalo se to znova...
 o  Mám linux spolu s win. Mohou se nesnášet?
 o  Když uprostřed práce v linuxu vypnu počítač, stane se tohle?
 o  teď mne napadlo, že disk už je strý pár let, a před rokem jsem ho zmenšil kvůlivá špatným sektorům, takže to by mohlo být řešení.
Nebo je to jinak? Prosím pomozte, nechci přijít o data.

Kdybych věděl jak se nastavují práva uživatelům, tak já root to nemusel takhle pokaňhat....