Rozhovor s Kenem Thompsonem

Středa Květen 19 23:53:58 CEST 1999

Ladislav Dobias wrote:

> (Prolog: Tak jsem si podle jednoho clanku Pavla Janika
> prihlasil linux-kernel, a ackoliv vetsinu zprav mazu, nebot
> jim nerozumim, tak debatu o Ken Thompsonovi jsem si ujit
> nenechal... :-)

Je potreba si uvedomit, ze Ken je clovek s invenci. Unix se urodil
(nejen) v jeho hlave a za tech 20 let se takto kreativni clovek dostava
samorejme dal. Unix neni vrcholem (urcite ne pro Kena), ovsem otazkou
zustava, jestli je neco lespiho (rozumej napriklad stupnem abstrakce ala
"vse je soubor az na par vyjimek") ma nyni smysl/uplatneni. V dobe zrodu
Unixu si taky ostatni klepali na celo, takze za 20 let zde muze byt jina
bomba (at uz od Kena nebo nekoho jineho) a nase deti se budou nad nami
shovivave usmivat (Ken pracuje na Plan9 a sakrys, jeste jeden... nevite
nekdo podrobneji?).

Ken je proste vizionar, snilek, ... ktery se na svet diva jinyma,
tvurcima ocima. Neni sebeuspokojeny ditkem, kteremu je nyni 20 let a
ktere se ma k svetu. Zkratka - jde dal, tesme se, ze nam ostatnim
prinese neco, co budeme moci rozvinout a pouzit ku prospechu vsech...
ne?

Take je potreba si uvedomit, ze Ken pracuje v laboratori v uzkem tymu
(kolem desitky lidi) a jakykoliv vytvor teto skupiny bude mit logicky
fajnovou strukturu a provedeni, kdyz jim o to pujde (jako ze Kenovi jo).
Pry jsou jeho zapisy kodu srozumitelne, prehledne - no proste tip top
(radost po nem prevzit praci).

--
                        Milan Kerslager