Novy disk do ftp.linux.cz

Pavel PaJaSoft Janousek janousek na fonet.cz
Čtvrtek Květen 20 11:02:11 CEST 1999

>z toho co jste napsal by vyplivalo, ze pouzivani SCSI disku je naprosto
>zbytecne a ze bylo zbytecne je vubec vymyslet. BTW. vzdicky jsem si
>myslel, ze je naprostou samozrejmosti davat do serveru SCSI disky - je
>videt ze jsem se mylil...

    No, ja bych to trosku opravil, on je server a server. But se jedna
prevazne o FileServer - tedy o sdileni souboru (predpokladem je caste
seekovani) nebo o server, na kterem bezi vypocty a je zadouci spise
vypocetni vykon (tedy vice CPU) atd...

    Pro ten druhy skutecne staci IDE disky, pro FileServer vsak rozhodne
SCSI disky, protoze jednak SCSI ma v sobe optimalizace vystavovani a vubec
dost zajimavych vlastnosti.

    Osobne jsme si to overili pokusne kdysi na koleji, kdy jsme meli k
dispozici stary SCSI 40MB disk a pak klasicke (v te dobe 1.2BG) IDE disky...
rozdil byl poznat.

    Poznatek z nejnovejsi doby je ten, ze v jednom serveru od IBM, ktery je
ciste SCSI (IDE neni vubec) mame nainstalovany Win98 a skutecne rachot disku
z duvodu seekovani je daleko mensi nez na srovnatelnem HW pod IDE. I to
nabihani Win98 je rychlejsi (a to je Pentium 100MHz) nez u jinych PII
Celeron IDE manis...

Pavel Janousek (PaJaSoft)                         FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K     Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz                Tel.: +420  5  4324 4749
SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz         Fax.: +420  5  4324 4751
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz