filozofia /dev

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Květen 20 15:15:03 CEST 1999

Zdravim,

>     Pockejme si na USB, dle mych informaci by prave tato sbernice implicitne
> mela podporovat vsechno mozne pripojitelne za chodu bez restartu... (podpora

   Ano. To je jeden z duvodu, proc se nad problemy s identifikaci zarizeni
nejak vazneji zamy's~li'm.

> ve Windows samozrejme bude), otazkou je, jak budou napsany drivery USB v
> Linuxu...

   To mame nyni moznost ovlivnit :-))

|     Hmm.. ale problem ktery nyni popisujete je spise z kategorie ala Y2K,
| kdyz zaznamenavam jen 2 cislice, pripadne problem, ktery bude z hlediska
| casu v 2038...

|     Kdyz nekdo nepoval za moudre, ze zarizeni bude vice jak 255x255 (major x
| minor), pak k tomu mel asi sve duvody, pokud cas ukaze, ze tech zarizeni je
| skutecne potreba tolik, pak se proste tento typ predefinuje z unsigned char
| (jak je asi nyni) na unsigned word nebo mozna rovnou unsigned int a mame
| zarizeni 65535x65535 resp 32.....x32.....

   Inu, neni to tak jednoduche -- spousta programu proste pocita s tim,
ze tyto typy maji nejakou konkretni delku :-)

   Mne osobne se libi spise pristupy, ktere zadne takove explicitni
cislovani zarizeni nevyzaduji, a tudiz neni cemu menit delku :-)

> Mozno si chlapci vezmu vzor zo solarisu
>
> /dev/dsk/c0t3d0s3
>          ^ kontroler t.j. ktory SCSI karta
>            ^ target to znamena ktore zariadenie na SCSI
>              ^ disk na danom targete (toz, jeden SCSI target moze mat aj
>                viac diskov)
>                ^slice teda particia na danom disku

   Jak jsem se jiz v jednom ze svych predchozich mailu zminoval, tento
pristup nijak neresi cislovani controlleru. Mnohem lepsi by bylo
podobne pristupovat ke _vsem_ zarizenim, to znamena i controller
popisovat tim, kam presne je pripojen.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"God doesn't play dice."    -- Albert Einstein