Unexpected inconsistency

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Květen 20 13:37:41 CEST 1999

On Thu, 20 May 1999, Mike wrote:

> Pleeze help,
> chtěl jsem nainstalovat StarOffice5 pod RH6, a tudíž jsem musel nastavit cestu ke starším knihovnám glibc. potud vše ok, ale krátce po spuštění instalace (pod gnomem) linux úplně zatuhnul. na nic nereagoval. po pěti minutách strategického vyčkávání jsem zmáčkl RESET. no a ted nemuzu vubec nastartovat, neboť:
> /dev/hdb1: Inode 107895 has illegal blocks
> /dev/hdb1: UNEXPECTED INCONSISTENCY, RUN fsck MANUALLY            [FAILED]
> že po zadání hesla nastane maintenance, a teď nevim co dál
> [...]

Je to asi tak normalni jako u kazdeho jineho OS. To ze to DOS nedelal,
jeste neznamena, ze ten disk byl po kazdem vypnuti v konzitentnim stavu.
Je to dusledek existence diskove cache.

Obecne s trochou smuly se to stat muze vzdycky, kdyz disk neni alespon
syncnuty pred vypnutim.

Opravit se to da startem z rescue diskety a spustenim e2fsck, nejlip
nejdriv na zkousku e2fsck -n /dev/hdb1, jestli si nebude stezovat na
spatnou velikost disku. Ono se totiz muze stat, ze disku nic neni, ale je
poskozena partition.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Nekdy je rozumne o krok ustoupit, aby se prodlouzil rozbeh.