Novy disk do ftp.linux.cz

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Květen 20 16:03:56 CEST 1999

mbenes na tenez.cz (Miroslav BENES) writes:

> Nic ve zlym, ale nestaci. To, co popisujes, plati v pripade, ze se
> bude pohybovat predmet (hlavicka) v mediu (vzduch). Ale nezapomen, ze
> hlavicka stoji, toci se plotna a vduch je strhavany tou plotnou ->
> vzduch je vhanen pod hlavicku a nadnasi ji.

Spolu s Einsteinem bych rekl, ze je jedno jestli se pohybuje predmet
(hlavicka) nebo okolni prostedi (vzduch). Vem si sesit, obrat ho
tak, at dva listy volne visi a foukni mezi ne. Co se stane? Prilepi se k
sobe.

> Akorat ze by tam mel byt polomer, zatimce 3.5" je prumer. Ale i tak
> je to slusna rychlost  - cca 120 km/hod pri otackach 7200.

Mala osibka.

> Takze jeste jednou a naposledy :
>
> Hlavicka plave na vzduchovem polstari, ktery ji nadnasi. proti tomu
> pusobi sila (pruzinka) a pritlacuje ji.
> Pri zastaveni disku pak hlavicka klesne na povrch. Nove disky s tim
> pocitaji a maji
>
> a) zpevnenou vrstvu na okraji (na zaparkovani)
> b) mechanismus, ktery pri vypadku napajeni presune hlavicku do teto
> oblasti driv, nez se plotny zastavi.
>
> Pritlak je relativne (vzhledem k rozmerum) docela velky. U prvnich
> disku (byly radove vetsi) slo dokonce o dekagramy.

Konstrukci disku jsem nikdy podrobne nevidel, mne staci co je na
nem. Pochybuji, ze v teto konferenci najdeme konstruktera pevnych
disku.

Tato diskuse je v teto konferenci asi zbytecna. Ikdyz si myslim, ze
nemate zcela pravdu, tak nema cenu v tom pokracovat.

> Miroslav BENES

Brno, Czech Republic