Novy disk do ftp.linux.cz

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Květen 20 16:25:13 CEST 1999

> Fyziku jsem mel sice pouze na stredni skole, ale na neco takoveho by
> snad stacila.
Nic ve zlym, ale nestaci. To, co popisujes, plati v pripade, ze se
bude pohybovat predmet (hlavicka) v mediu (vzduch). Ale nezapomen, ze
hlavicka stoji, toci se plotna a vduch je strhavany tou plotnou ->
vzduch je vhanen pod hlavicku a nadnasi ji.

> Ikdyz, ted jsem si pustil kalkulacku a co vidim:
> 3.5"*25.4mm*2*PI*7200ot/60 = cca 67 m/s se pohybuje vnejsi okraj 3.5"
> disku. To uz je celkem dost. Takze s nejakym tim podtlakem by se
> melo pocitat.
Akorat ze by tam mel byt polomer, zatimce 3.5" je prumer. Ale i tak
je to slusna rychlost  - cca 120 km/hod pri otackach 7200.

Takze jeste jednou a naposledy :

Hlavicka plave na vzduchovem polstari, ktery ji nadnasi. proti tomu
pusobi sila (pruzinka) a pritlacuje ji.
Pri zastaveni disku pak hlavicka klesne na povrch. Nove disky s tim
pocitaji a maji

a) zpevnenou vrstvu na okraji (na zaparkovani)
b) mechanismus, ktery pri vypadku napajeni presune hlavicku do teto
oblasti driv, nez se plotny zastavi.

Pritlak je relativne (vzhledem k rozmerum) docela velky. U prvnich
disku (byly radove vetsi) slo dokonce o dekagramy.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s