zaujimavy &

Stepan Kasal kasal na matsrv.math.cas.cz
Sobota Květen 22 10:58:06 CEST 1999

Dobry den,

On 22 May 1999 06:50:28 +0200, Jan Satko <satko na quanto.uniag.sk> wrote:
> lenze ja som to myslel ako:
> sed subor << EOF
> prikazy
> EOF
>
> toto mi nefungovalo....
> ziadna pipe ani cat

(Mate tam drobnu chybu, takto sa sed nepouziva, malo tam byt ed.
V povodnom maili to bolo spravne.)

Rozhodol som sa to vyskusat.  Urobil som subor jajo:
jano=isiel&jozo=kracal

napisal som script:
#!/bin/sh
ed jajo <<END
s/&/_AND_/
END

a nic, nefunguje, iba error.  Cha cha, subor jajo ma v skutocnosti
dva riadky, druha je prazdna, keby tam nebola...  Upravil som subor,
aby iba jeden riadok.  Voila, funguje to.

Teraz vazne: ked precitate subor, ste nastaveny na poslednom riadku.
Ked zadate prikaz, provedie sa na aktualnom riadku (na poslednom),
ak neuvediete konkretnu adresu riadku.

Cize musite explicitne napisat, aky riadok chcete zmenit.  Ak vsetky:
1,$s/&/_AND_/

I ked ja by som to robil takto:
mv subor subor.bak
sed 's/&/_AND_/' subor.bak>subor
  (v sedu je prikaz automaticky platny pre vsetky riadky).

Teraz uz je to dufam jasne.  Napiste, ak sa objavia dalsi problemy.
(viz tiez man ed, sed)
					Stepan Kasal