Problem: ls -l nepise datum cesky

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pondělí Květen 24 08:25:34 CEST 1999

"David Sauer" <davids na orfinet.cz> wrote:

>     MK> On 21 May 1999, Radim Halir wrote:
>     >> Ozvu se, az budu vedet vic. Zajimalo by mne vsak, zda i ostatnim vypisuje
>     >> "LC_ALL=cz ls -l" data (presneji zkratky mesicu) anglicky, nebo zda

   Take se mi vypisuji zkratky mesicu anglicky, prestoze vystup prikazu date
je cesky.

> [...]
>
> language[_territory][.codeset]
>
> Ve standardu to primo neni(?), ale v manualu k baliku gettext jsem nasel, ze
> oznaceni jazyka je podle ISO639 (cs), oznaceni zeme podle ISO3166 (CZ) a
> znakova sada je ISO-8859-2 (definovano v ISO ????).
>
> Cele oznaceni je pak:
> cs_CZ.ISO-8859-2, lze zkratit na cs nebo cs_CZ. cz samostatne podle ISO
> pouzit nelze.
>
> Nicmene mam pocit, ze libc (glibc) bude akceptovat vcelku libovolne
> nastaveni, pokud budou lokalizacni soubory v adresari stejneho jmena (nebo

   Souhlas. S tim, ze glibc pouziva pro LC_* kategorie jmena tvaru
cs_CZ, zatimco pro hlaseni programu se obvykle pouziva pouze cs.
Z cs_CZ se da cs odvodit, obracene ne. Samotne cz je spatne. Kdyz uz
chcete neco takoveho, tak pouzivejte czech, coz je alias definovany
v /usr/share/locale/locale.alias jako cs_CZ.ISO-8859-2 (z toho umi
glibc dohledat jak cs_CZ, tak cs). Myslim, ze neni rozumne nejak
modifikovat locales, aby bylo mozne pouzivat cz. Nicmene ls v RH 6.0
je nejak odinternacionalizovane.

                                                          S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229