Problem: ls -l nepise datum cesky

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pondělí Květen 24 13:41:32 CEST 1999

"David Šauer" <davids na orfinet.cz> wrote:
>     PK> modifikovat locales, aby bylo mozne pouzivat cz. Nicmene ls v RH 6.0
>     PK> je nejak odinternacionalizovane.
>
> Hm, ale ma to tak byt, nebo ne? Internacionalizovane ls je lepsi pro
> uzivatele, ale anglicke nazvy mesicu zase pro nektere starsi skripty, ktere
> s lokales vubec nepocitaji.

   Tohle jsem rikal pred rokem taky, ale...

>   Co kdyz ale nekdo napise skript, ktery nebude nastavovat lokale (pouzije
> implicitni ze systemu) a vystup z ls -l (nazev mesice, nelokalizovany)
>  bude porovnavat s vystupem z "date +'%b'" (lokalizovanym) ?

   ... problem je v tom, ze temer vsechny unixovske programy se mohou
pouzivat ve skriptech. Takhle muze rachnout v bedne nekomu jinemu (jinak
pojmenovat myslenkovy pochod toho, kdo odinternacionalizoval ls, nejde)
a rozhodnout se, ze upravi dalsi program, aby ignoroval locales, protoze by
mel problemy s nejakymi dalsimi skripty (uz ted staci treba dosud zpravidla
neinternacionalizovany sort, postovni programy, ktere musi mit pouzivanou
znakovou sadu uvedenu v konfiguracnim souboru - kazdy jinym zpusobem apod.).
Proste pokud ma nejaky skript behat v internacionalizovanem prostredi a
ceka, ze programy budou vracet presne ty same retezce jako v anglickem
prostredi, musi si nastavit promennou prostredi LC_ALL (a pro jistotu i
LANG) na hodnotu C. Taktez v programu, ktery pise do konfiguracniho souboru
neco, co ma po sobe pozdeji precist, by mel pouzivat knihovni sluzby, ktere
nejsou zavisle na nastavenych locales (coz je udajne systemove zavisle),
nebo by mel nastavit locales na hodnotu C, aby nepusobily problemy.

                                                         S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229