změna hesla z Winxx

Michal Žejdl zejdl na suas.cz
Středa Květen 26 14:11:09 CEST 1999

Dobrý den,
	rád bych uchodil změnu hesla na Linuxu (potažmo Samba Serveru) pomocí
nástroje Hesla ve Winxx. Samozřejmě přes Sambu.
	Chtěl bych to dotáhnout až do stavu, který bude totožný se změnou hesla
do NDS. Jedná se o více Samba serverů, zatím to honím přes nastavení
password server v Sambě, jen ta změna zatím není možná přímo z Winxx.
	Používáme zatím skupiny, asi bude potřeba doména.
	Možná v tom bude hrát roli i kryptování hesel, jenže zatím nevím, pro
co se rozhodnout (kryptovat ano/ne). Stanic (Win95, Win98, WinNT) je
hodně a přechod na kryptované/plain heslo vypadá jako časově náročný.
Stejně ošklivá mi připadá myšlenka dvou druhů serverů - pro staré 95
plain pass, pro 98 kryptování. Možná kryptovat a synchronizovat s
UNIXem, když to kryptování MS do nových verzí dává.
	Moje vize je nahradit x NetWare serverů n Linux servery tak, aby se to
pokud možno co nejméně dotklo 1000 uživatelů. Samozřejmostí jsou
minimálně stejné služby.
	To jsem se ale rozpovídal. Nicméně budu rád, když mi někdo poradí s
čímkoli, čeho se týká tahle zpráva.
	Hezký den.
--
Ing. Michal Zejdl			e-mail: zejdl na suas.cz
Sokolovska uhelna, a.s.			tel.: +420 168 64-5418