změna hesla z Winxx

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Středa Květen 26 19:28:56 CEST 1999

On Wed, 26 May 1999, Michal Žejdl wrote:

> 	Chtěl bych to dotáhnout až do stavu, který bude totožný se změnou hesla
> do NDS. Jedná se o více Samba serverů, zatím to honím přes nastavení
> password server v Sambě, jen ta změna zatím není možná přímo z Winxx.

No kdyz si projdete archiv, tak na tohle tema neco najdete. Ja to
neprovozuju, takze s tim skusenosti nemam. Ale presvecit by se to nechat
melo a melo by to jit lepe s sifrovanymi hesly.

> 	Používáme zatím skupiny, asi bude potřeba doména.
Podle mych pozorovani pokud se windows neloguji do domeny, tak ten samba
server vubec neni videt v tom okynku na zmeny hesla. NT server tam tedy
take neni, aby to nevypadalo, ze samba tohle dela blbe.

> 	Možná v tom bude hrát roli i kryptování hesel, jenže zatím nevím, pro
> co se rozhodnout (kryptovat ano/ne). Stanic (Win95, Win98, WinNT) je
> hodně a přechod na kryptované/plain heslo vypadá jako časově náročný.
> Stejně ošklivá mi připadá myšlenka dvou druhů serverů - pro staré 95
> plain pass, pro 98 kryptování. Možná kryptovat a synchronizovat s
> UNIXem, když to kryptování MS do nových verzí dává.

Podle me jednoznacne kryptovat. Samba na to obsahuje podporu, sama umi
sbirat plain text hesla a pripravovat si ten soubor se sifovanymi hesly.
Kdyz uz ten soubor vypada jako dost plny, tak se proste plynule prejde na
sifrovana hesla. Prepnout do ve windows by melo jit pouzitim nejakeho
*.reg souboru spusteneho z login scriptu. V zasade plati, ze i kdyz ma
stroj povolena plain text hesla, posila sifrovana, kdyz to server
podporuje.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Uz je to tak.
  Nekteri lide se uzaviraji do sve veze z voloviny.