Linux a databaze (Bylo: Linux a Oracle)

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Středa Květen 26 17:21:12 CEST 1999

Dobry den,
   rad bych se vratil k tomu Oracle serveru pro Linux.
Pokud jde o dostupnost bylo mi receno, ze Fulltext, partitioning, atd.
lze ziskat okamzite, Image pristi zhruba za mesic.
	Pokud jde o vykonostni rozdil nemelo by jit o nic drastickeho. U
pry "normalnich" aplikaci je pry presto Oracle8 pro Linux rychlejsi asi o
20% nez Windows NT (informace z Oracle). Vyrazny rozdil (2 az 3x
rychlejsi) by mel byt az Oracle8i Appliance (Oracle Raw Iron - black box v
nemz je orezany Solaris pro intel). Pokud jde o cenove rozdily pry by
zadny nemel oproti jinym platformam byt (tak nevim). A konecne okamzite
dostupny je dnes Oracle8 Enterprise Edition 8.0.5 a Oracle8
8.0.5. (Oracle8i do konce cervna). Jedine s cim bych vyhledove nepocital
jsou asi veci kolem Oracle Parallel Serveru (ted nevim zda se to ta tak
jmenuje a zda si to s necim nepletu - jinak receno databazi, ktera bezi
na vic pocitacich jakoby jeden cluster a okamzite reaguje na vypadky
kterehokoliv uzlu).
	Pokud jde o ostatni databaze je pro Linux vyber siroky od
jiz zminovaneho MySQL (rychle, ale funkcne dost omezene -tak na WWW), pres
PostgreSQL az po komercni typu Sybase, INFORMIX apod. U te prilezitosti
bych rad take vysvetlil proc jsem se tak nenapadne otrel o Sybase. Vzdy
jsem si myslel, ze patri do te skupiny "velkych". Ted mam pocit, ze jetam
jen Oracle. Sybase na Linuxu a obecne mi prijde dost omezujici a nebo
mam spatne informace (jina vec, ze od Sybase :-))). Velikost nekterych
datovych typu mi prijde zbytecna, velkost tabulky je omezena moznostmi FS
(viz. 2 GB (nebo 2.5GB?) limit v ext2 na jeden soubor) apod. Pritom jsou
to veci, ktere nutne potrebuji a ktere mi prijdou, ze by u oparvdu "velke"
databaze mohly byt samozrejmosti. To ze je
zadarmo je hezky, ale pokud o ni projevi dost lidi zajem tak dalsi verze
jiz urcite nebude a pokud neprojevi tak taky nebude, ale ne zadarmo, ale
vubec. Asi tak nejak bych to videl :-)

--

S pozdravem
   Petr Snajdr