Linux a databaze (Bylo: Linux a Oracle)

Petr Soucek petr na ryston.cz
Středa Květen 26 20:35:19 CEST 1999

Petr Snajdr wrote:
>         Pokud jde o vykonostni rozdil nemelo by jit o nic drastickeho. U
> pry "normalnich" aplikaci je pry presto Oracle8 pro Linux rychlejsi asi o
> 20% nez Windows NT (informace z Oracle). Vyrazny rozdil (2 az 3x
> rychlejsi) by mel byt az Oracle8i Appliance (Oracle Raw Iron - black box v
> nemz je orezany Solaris pro intel).

To jako znamena, ze Oracle na Solarisu Intel bezi 2-3x rychleji, nez na
Linuxu? Nebo je to jenom tou orezanosti?

> Pokud jde o cenove rozdily pry by
> zadny nemel oproti jinym platformam byt (tak nevim).

Proste platforma jako platforma, ceny za licenci Oracle8 i Oracle8i jsou
uplne stejne, viz treba
http://oraclestore.oracle.com/orastore/plsql/Doc.Show?doc_name=redesign/servers/oracle8.html

Co ale nemusi byt vubec stejne drahe, jsou treba zalohovaci programy.
Treba doporucovane Legato s podporou pro Oracle stoji nejakych $2000 na
NT a Netware, ale na Linux a Unixy $8000.

> Vzdy
> jsem si myslel, ze patri do te skupiny "velkych". Ted mam pocit, ze jetam
> jen Oracle.

My jsme dospeli k uplne stejnemu zaveru. Pokud si pamatuji, co mi rikali
programatori, tak treba Sybase neumi dotaz nad vice nez 16 tabulkami.

Zdravi