Qmail (Re: linux mail server)

Jindra Vavruska jindra na vavruska.cz
Čtvrtek Květen 27 20:59:04 CEST 1999

Qmail ma sice trochu mene obvykly zpusob ulozeni souboru (hlavne
konfiguracnich), ale zato jsem se ho naucil nakonfigurovat driv nez sendmail
(neumim to dodnes) ;-)

Chce to nejdriv si vsechno poradne precist a pochopit. Qmail se vam odmeni tim,
ze bude zcela pruzny a vlacny. Umim s nim napriklad presne rozhodit mail pro
jednotlive uzivatele domeny, ktera si taha postu z jedineho mailboxu u ISP.
Odesilatel mailu je nastaven presne podle meho prani, zadne
localuser na localhost.mailovy_server.muj_isp.cz (to jsem na sendmailu nedokazal
zmenit).

Nerikam, ze to jinak nejde, ale kdyz uz jsem to pochopil i ja, tak to nemuze byt
prilis tezke :-))

Zatim nevim, ze by existovala nejaka prirucka "Ucime se ovladat qmail" -
bohuzel.

> ? Nieco zivsie ako sendmail na linux.cz ? Lebo chvilu som bol na konferenci o
> qmail-e, ale to stale dakto pisal, ze mu daco nechodi, ze to ma chyby
> ako co v qmaile rozbehat, nejde hento nejde tamto. Som si pripadal ako u
> vyvojarov. A vobec som nemal v tej chvili pocit, ze qmail je nejaka super
> vec, ked vacsine tam daco nechodilo a hlasilo chyby.

Qmail mi chodi od te doby co doma pouzivam jenom Linux, tj. asi dva nebo tri
roky. Jeste se mi nestalo, ze by neco neslo.

--
Jindra Vavruska (OK1FOU)

"Sometimes your employees will use death and disease
as excuses for staying home. Use incentives to limit
that behavior." -- Dogbert's Top Secret Management Handbook