Linux & Oracle (offtopic)

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Sobota Květen 29 16:22:08 CEST 1999

On 27 May 1999 23:02:10 +0200, Ivo Zacek wrote:

: Asi jsme prvni, kdo ho pouziva pro RT aplikace :-).
: Jenze na druhe strane - existuje vubec nejaka databaze,
: ktera by byla pro RT vhodna? Ja mam zatim dojem, ze se
: vsichni orientuji jen na obchodni zalezitosti,
: kde predstavy o vyznamu slova "vcas" jsou ponekud odlisne.

Tento problem sme si vo firme uz preskakali -
potrebujeme nieco, co bezi na NT a Linuxe
a je schopne zapisovat radovo tisicky zaznamov
za sekundu. Nenasli sme vobec nic. Oracle radil
veci ako nastrkat do dvojprocesoroveho stroja
styri disky, velmi konkretne na ne rozdelit
data a potom to Oracle zvladne, pokial nic
ineho nebude na tom stroji bezat :-) Ako-tak
stihali, pokial mali zaznamy len jeden
index - akonahle ich bolo viac, bez sance.

Najblizsie bola Raima, tu sme aj par rokov
pouzivali, kvalita kodu ale bola dost mizerna
(mali sme zdrojaky a sam som opravil spustu
bugov). Mali sme kupenu aj podporu, v zivote
nam nedali odpoved, ktora by pomohla. O nejakej
podpore SQL skoda hovorit (teraz uz je to
mozno lepsie) a veci ako online backup
uz vobec nejdu.

Konkurencia v nasej oblasti povacsinou pouziva
vlastne riesenia, jedna firma sa nejako
dohodla s Microsoftom a nejako ohackovali
ich server.

Suma sumarum: ak treba tisicky zaznamov
za sekundu na hardware triedy dnesnych
PC-cok, vyzera to na vlastny vyvoj s tym,
ze vela veci treba ozeliet a treba tvrdo
optimalizovat na konkretne pouzitie.
A je jedno, ci na NT, alebo na Linuxe.

Zdravi
--