Linux & Oracle (offtopic)

Ivo Zacek izacek na sky.cz
Pondělí Květen 31 21:08:17 CEST 1999

Jan Derfinak wrote:

> Aky procesor je v tej alphe?
Typ neznam, frekvence 533MHz.

> Ako je nastaveny DU (na rychlost alebo na konzervativny pristup k pameti)
Nevim, neznam DU moc dobre - mate na mysli swap mode nebo neco jineho?

> Bolo to lokalne alebo cez siet? (aka je sietova karta?)
Lokalne.

> Kolko je tam pamate?
256MB.

> Pouziva sa AdvFS alebo UFS na DU? (Oracle pouziva raw device alebo FS?)
AdvFS, Oracle pouziva FS.

> Aky je tam radic diskov a disky (rychlost prenosu)?
Nevim.

Sice jsem se pokusil odpovedet, ale neslo mi o to probirat tady
konfiguraci alphy nebo tipy na vyladeni DU. O tom tahle konference neni.
Koneckoncu nejsem spravcem toho alpha serveru (jen na nem bezi par mych
programu), takze z toho nemusim mit tezke spani.

Slo o moje podezreni, ze 7x vyssi rychlost Oraclu na teoreticky
pomalejsi platforme je zpusobena jeho nedotazenosti z hlediska spravneho
transakcniho chovani. Tyto moje obavy porad nejsou rozptyleny, protoze
neverim, ze by vliv vyladeni systemu mohl byt tak velky. Ostatne s
instalaci Oraclu na Linuxu jsem se take neparal, protoze to bylo jen na
zkousku. Ani jsem nezmenil parametry jadra (SHMMAX atd.), jak bylo
predepsano v manualu, takze jsem se vlastne divil, ze to vubec bezi.
AFAIK, instalace Oraclu na te alphe byla provedena prece jen pecliveji.

--
Ivo Zacek <izacek na sky.cz>, Supervisory Systems s.r.o. Brno