maskarada a stejne IP

Jaroslav Cibulka jaci na fmpvd.cz
Pondělí Listopad 1 08:09:58 CET 1999

zdravim,

mozna vymyslim ptakoviny, mozna je reseni trivialni, ale nejak na
nej nemuzu prijt :(((

...mam router se tremi sitovkami, dve (eth1, eth2) routuji do
ruznych dvou siti a na te treti (eth0)  je maskaradovana sit.  Chtel
bych ale, aby do obou vnejsich siti byla maskaradovana pod
stejnym IP a nevim jak na to.

Doufam, ze jsem se vyjadril trosku pochopitelne:-))

proste me jde o to, ze kdyz pouziju
ipchains -A forward -s localnet -d 0.0.0.0/0 -i eth1 -j MASQ
ipchains -A forward -s localnet -d 0.0.0.0/0 -i eth2 -j MASQ

tak se maskaraduje za IP daneho rozhrani.

BTW: obdoba (se kterou si taky nevim rady) je jak rict, za ktere
virt. rozhrani se ma maskaradovat, kdyz routing je samozrejme
pres jedno. Priklad: na jednom rozhrani (eth0) mam z nejakeho
duvodu dve lokani site a pres druhe to jde do inetu. Na to druhe
bych rad dve IP (tj eth1 a eth1:0) a kazdou lokalni sit schovat za
jedno. Jenze kdyz dam def. route pres eth0, tak asi tezko
zafunguje neco ve stylu.

ipchains -A forward -s localnet0 -d 0.0.0.0/0 -i eth1 -j MASQ
ipchains -A forward -s localnet1 -d 0.0.0.0/0 -i eth1:0 -j MASQ

Muze me nekdo poradit jak se takove veco delaji ?? (mam pocit,
ze tu musi byt u ipchains neco, co neznam, ale nuic jsem nenasel)
..nebo routovat i podle zdrojove adresy - jak ????

Dik
JaCi

 E C O n e t     - J a r o s l a v   C i b u l k a
Sprava vyp. a kanc. techniky, skoleni, internet ....
   tel.:  019/7223472     0602/348191