spotreba pameti aplikaci

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pondělí Listopad 1 09:11:26 CET 1999

On 31 Oct 1999 19:12:42 +0100, Tomas Pop wrote:

: mam nasl. problem - 32MB pameti bez moznosti rozsireni. Chtel bych si
: nastavit prostredi tak, aby me jakztakz obstojne bezelo. Me pozadavky
: jsou: X window system
:       jeden z manazeru: enlightenment, window maker, afterstep
: Mohl by me nekdo poradit, ktery z techto manazeru ma nejmensi naroky na
: pamet?

Asi Window Maker, ale velmi odporucam prehodnotit tie volby.
Lepsi by bol fvwm v minimalistickej konfiguracii.

: Take by se me hodily nejake odkazy na publikace o nastaveni Xek co se tyce
: pametove narocnosti. Udivuje me, ze napr. xclock chce 1300k, netscape
: (ktery me vzdycky spusti 2 procesy - pritom jen jedno okno :-() chce
: 14000k, xterm 2000k, atd. Zda se me to moc...

netscape je prasa - tam si prilis nepomozete. Snad nainstalovat
niektoru zo starsich verzii a este k tomu len navigator
a nie communicator.

Namiesto xtermu pouzit rxvt (ale aktualne verzie maju
myslim zase problem s mrtvymi klavesami). V tom baliku
je aj rclock.

Pokial ide o X vseobecne, pomoze aj minimalizacia poctu
pouzitych fontov, zakazanie backing store a save under
(-bs, -su). Vykaslat sa na truecolor a pouzivat 8-bitovu
farbu. Pochopitelne si tiez nedavat ako background
nejaky obrazok.

Vo vseobecnosti sa treba vyvarovat gnome / kde aplikacii.

Najma sa ale sustredte na system ako taky - vyhadzte
nepotrebne demony (ja som svojho casu caroval aj
so sendmailom - na dialup masine nemusi bezat stale :-))
Da sa tiez pohrat s jadrom - drivery pre diskety,
CD-ROM, filesystem na CD, tlaciaren, ... sa nepouzivaju
stale a mozu sa pokojne dat ako moduly. Aj ked takato
optimalizacia uz je pri 32 MB asi zbytocna.

Nezabudnite na disky - swapovat sa obcas bude a overte
si, ci bezia v DMA rezime. Na novych jadrach to
treba bud explicitne zapnut, alebo nastavovat
niekde v rc.local cez hdparm. Swap particiu je
dobre mat blizko zaciatku disku (na vonkajsom
okraji) - tam je prenos rychlejsi.

No a ked budete nieco vacsieho kompilovat, oplati
sa X odstavit a robit to z command-line ...

Zdravi
--
				Stano