reseteni harddisku...

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Listopad 2 10:39:06 CET 1999

| U mne se tento problem objevil u cele serie harddisku WD na novych
| masinach.
| Napred to taky takhle cvakalo. Zpocatku mene, pak vic. Nakonec se musely
| vsechny
| hardy vymenit.

Mozna u nich probiha teplotni rekalibrace. Nekteri vyrobci neridi vychylku
hlav podle poctu stop se servo-informaci, ktere ta hlava preletela (tak to
delal sveho casu jako prvni Conner, pak ho koupil seagate a ted to dela i
seagate a jini), ale ridil vychylku ramene proudove/casovou syntezou (jako
prvni ji pouzil mam pocit quantum, pozdeji i ostatni, ale quantum ji mel
sveho casu nejhorsi), jejiz koeficienty musel pri zmenach teploty obcas
rekalibrovat. Pak vznilky multimedialni neboli AV disky, ktere rekalibraci
mit nemusely, nebot pan Conner zacal prodavat svoji technologii vystavovani
serva, aby zabranil upadku firmy - kteremu stejne nezabranil.

Vypada to, ze v tech discich se postupne vic a vic neco zahriva... Asi
spatny olej - nebo malo ho v nekterem lozisku. Pokud se elektronice
rekalibrace nepovede, coz proveruje kontrolnim ctenim, muze tato kontrola
trvat dele a vyhodi timeout viz vyse.

Je to ale podivne, ze o tom sstem vubec vi, disk se chova zcela
transparentne, pouze v pripade pozadavku na pristup behem rekalibrace dojde
ke zpozdeni - ke "zpomaleni" disku.

Slusny disk se nerekalibruje. Poridte si slusny disk, jinak splacete...

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications
              Windows terminals, NC