umirajici HDD

Marek Blasko blasko na vuje.sk
Úterý Listopad 2 11:25:38 CET 1999

Jiri JIPO Pop wrote:

> Zdravim vespolek,
>
> mam problemy s chodem 850MB WD disku,ktery obcas haze tyto hlasky:
>
> hda:status error: status=0x59 {DriveReady SeekComplete DataRequest
> Error}
>                          error=0x40
> {UncorrectableError},LBAsect=65,sector=524312
>                          end_request: I/O error dev 03:01,sector 624312
>
> taky tvori chybi v filesystemu,ktere se fschk nepodari opravit(takto sem
> prisel o cp a chmod :-))
> vim,ze umira,chtel bych znat takovou post-mortem diagnozu,protoze si to
> za svuj nekolikalety vykon zaslouzi.
> [...]
mne to robil tiez ale vybral som nanho tazke kalibre na prehovaranie:
1) lowformat na moje 386 ktora zvlada large disks ak mas bios co vie
skontrolovat medium tak to spusti ak nic nenajde dak to disk rozchodi
   ak predsalen tak oznac okolie za vadne a este sa da pouzivat ale uz by
   som mu moc neveril. /*niekde staci aj naformatovat na fat a postvat nanho
   DISKOPTIMIZE od  nortona ale to dlho trva */
2) v zivej masine som nanho aplikoval "dd if=/dev/zero of=/dev/hdc"
   a pozoroval ci nieco nevyflusne ak ano tak som skocil na bod 1)
3) Potom klasicky fdisk mkfs..... este otestovat velkym objemom dat
4) ak prezil tak je fain ak nie skoda

P.S. Za mozne skody na disku nerucim ale data co boli na nom tak nebudu
     Ale to vydno z popisu prehovarania.

--
Jsou dve cesty, jak pristupovat
k psani pocitacovych programu: